След близо две години чакане MINI най-накрая показа серийната версия на своето купе. В Европа моделът ще се предлага с четири двигателя в мощностния диапазон от 122 до 211 к.с.
Концептуалната версия на MINI Coupe дебютира преди две години на автосалона във Франкфурт и провокира сериозен интерес, което от своя страна стана и причина за появата на серийния модел. Той е запазил всички характеристики на своя „първообраз“, дори и въздуховодите в задната част на праговете и се отличава от стандартния MINI по агресивната странична линия, изтеглените силно назад челни колони и стилно оформения покрив.
Друга съществена разлика спрямо хечбека е, че окачването е свалено с цели 52 мм по-близо към земята. Направени са и някои други корекции на шасито, които трябва да гарантират отличната управляемост и стабилност на модела при по-динамично шофиране. В допълнение тракшън контролът е сериен, а в списъка с екстрите попада електронно управляваният самоблокиращ се диференциал (стандартен за JCW спецификацията). Друг любопитен момент около купето на MINI е, че задният спойлер е активен и при скорост от 80 км/ч и нагоре се отваря, за да повиши нивата на аеродинамично притискане.
Четири ще бъдат двигателите за европейския пазар. Базовата версия MINI Cooper Coupé ще получи 1,6-литровия атмосферен мотор с 122 к.с. и 160 Нм, докато другите два бензинови двигателя са с принудително пълнене - MINI Cooper S Coupé (184 к.с. и 240 Нм) и MINI John Cooper Works Coupé (211 к.с. и 260 Нм). Специално при последния ускорението от 0 до 100 км/ч е сведено до 6,4 секунди, а максималната скорост достига 240 км/ч.
В Европа купето на MINI ще може да се поръча и с дизелов двигател за разлика от Северна Америка, където само бензниновите мотори са на почит. Напълно логично MINI Cooper SD Coupé (143 к.с. и 305 Нм) е най-икономичната версия, тъй като при нея разходът е сведен до 4,3 л за 100 километра пробег. И въпреки това динамичните й характеристики съвсем не са за пренебрегване – ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди и максимална скорост от 216 км/ч.
Салонът на новия модел е двуместен, което е дало своето положително отражение върху багажното отделение, нараснало на 280 литра. Неговият капак пък може да се отвори директно от седалката на водача или от тази на спътника му. В цялостното оформление на интериора изненади няма, като конфигурацията на таблото с централно разположения масивен скоростомер е запазена.
На този етап няма официална информация за цената.