Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

MINI Coupe: Шапки долу!

05.12.2011 16:13 1
1
2571891629

Най-младият член в семейството на култовата британска марка притежава предизвикателна външност и подчертано спортно пътно поведение. Заедно с това моделът изненадва приятно и с някои други положителни качества като например голям и удобен багажник.

Далновидността на стратезите в концерна BMW при управлението на марката MINI вече години наред не престава да възхищава целия бранш. След като „класическото“ MINI беше допълнено с екстравагантно комби и симпатичен кабриолет, ето че сега дори хората със семейства и нужда от много свободно пространство в автомобила си могат с чиста съвест да се отдадат на изкушението да притежават машина от британската марка благодарение на функционалния SUV модел Countryman. Голям брой важни ходове за компанията, досега нито един погрешен. И ако някой си въобразява, че настъплението на MINI е стигнало своя връх и оттук нататък следва затишие, жестоко се лъже.

Дали е толкова неудобно?

MINI Coupe e още едно доказателство, че потенциалът на компанията съвсем не се изчерпва с настоящите модели в продуктовия й асортимент. За разлика от всички останали свои събратя вариантът купе осигурява място само за двама души, а пространството зад техните седалки е отредено за багаж. Макар спортната външност на автомобила да кара хората да си мислят за по-екстремни неща от това какъв е обемът на товарния отсек, MINI Coupe поднася изключително приятна изненада в тази насока – вместимостта достига 280 литра, а зад местата на водача и неговия спътник има допълнително място за багаж.

За по-лесното превозване на дълги товари е предвиден и практичен отвор от багажното отделение към пътническия салон. Типичният за MINI стил в оформлението на интериора е съхранен изцяло, новост при купето са необичайно големият наклон на челното стъкло и елипсовидните ниши от двете страни на тавана, които имат за цел да осигурят повече място за главите на хора с висок ръст.

Не всичко си е същото

Отвън купето остава вярно на утвърдения дизайнерски език на марката, само че с едно огромно изключение – класическият вертикален завършек на задницата отсъства, а това придава на варианта Coupe линия, която изглежда доста нетипична за MINI. Като към това прибавим и наподобяващия на своебразен каскет покрив, вероятността MINI Coupe да остане незабелязано на улицата се устремява към нула. За пръв път при автомобил на марката е използван автоматично повдигащ се спойлер в задния капак, който се активира при скорост над 80 км/ч и може да генерира аеродинамичен натиск до 40 кг върху задната ос.

Прословутото „MINI усещане“ от шофирането като при състезален карт съвсем според очакванията е налице и при купето, при това в още по-изостране форма отколкото при останалите модели на марката. Масивната преграда между кокпита и багажника увеличава устойчивостта на каросерията срещу усукване, допълнителни усилвания има и в областта на праговете. Центърът на тежестта е изместен още по-ниско, а същевременно с това - и по-назад. Като към това прибавим и по-стегнатата настройка на ходовата част, резултатът не е труден за предугаждане.

Две основни предимства

Върховата версия John Cooper Works освен с всичко изброено разполага със специално окачване за спортно каране с намален с 10 мм клиренс, както и със спортни спирачки и още куп атрибути, които ще закарат сърцата на по-екстремно настроените водачи да забият учестено. Ако кажем, че MINI Coupe JCW се държи като свръхдиректен състезателен автомобил, няма да изненадаме никого – това го може и всеки друг представител на марката, носещ трите магически букви на тази абревиатура.

При каране по ръба на физическите закони обаче купето демонстрира две основни предимства пред всяко друго MINI: първо, превъртането на предните колела при свръхнатоварване отново е налице (и няма как да отстъства при съчетание от 211 к.с., 260 Нм, тегло под 1,2 тона и предно задвижване), но е значително по-обуздано, отколкото при другите модели на марката, а това улеснява управляемостта и намалява сътресенията в кормилната уредба – особено върху настилка със слабо сцепление; и второ, купето се усеща с една идея по-балансирано и по-прецизно при екстремно шофиране.

Цените за MINI Coupe започват от 41 280 лв. за базовата версия Cooper със 122 к.с. и достигат до 62 700 лв. за топмодела John Cooper Works, тоест купето е с около 3500 лева по-скъпо от сравним хечбек.

Текст: Божан Бошнаков

Коментари

шофьора
Заглавието е попадение. Без да си свалиш шапката трудно ще се натъпчеш в това детско автомобилче, с водомера на таблото и мощност на седлови влекач. Да са живи снобарите с яки мангизи.

comments powered by Disqus