Електрически MINI E и Северната дъга на „Нюрбургринг“. Тази комбинация звучи абсурдно, но е факт, като крайният резултат от нея е 9:51.45 минути.
Изцяло електрическият MINI E, който се е подвизавал на „Нордшлайфе“, е много близък до серийния модел. Под капака му работи същият 150-киловатов електромотор, за чието задвижване отговаря литиево-йонната батерия, съставена от 5088 клетки. Софтуерът обаче е препрограмиран с оглед характеристиките на пистовото трасе.
Останалите промени по MINI E Race са ролбарът, койловър окачването на KW, карбоновите панели, диференциалът с ограничено приплъзване, спортните седалки Recaro, новият аеродинамичен пакет и преработената спирачна система.
„Целта на това начинание бе да покажем, че MINI E е на само щадящ околната среда автомобил, но и разполага с наистина голям потенциал“, коментира ръководителят на проекта Петер Крамс. Този потенциал се изразява в най-бързата обиколка, която MINI E Race реализира с помощта на бившия пилот в DTM Томас Йагер, а именно 9:51.45 минути. Максималната скорост на правата е 187 км/ч.