Това, че Paceman ще се сдобие със серийна версия, бе ясно отдавна. Въпросът бе кога ще се случи. Отговорът е – на автосалона в Париж.
MINI Paceman е първият SAC (Sport Activity Coupe) автомобил, ако се съди по официалното съобщение на BMW и общо седмият модел на марката. На практика обаче това представлява купе версия на вече добилия популярност Countryman, която е предназначена за младите хора с активен начин на живот.
За функционалния потенциал на MINI говорят на първо място обемът на багажното отделение – от 330 до 1080 литра, и четирите напълно индивидуални седалки. На второ - MINI ALL4 системата за задвижване на четирите колела (може да се поръча с MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman и MINI Cooper D Paceman). За проявата на индивидуалност и характер пък се грижат елементи като масивния скоростомер, разположен над централната колона, и конзолата, която минава по цялата дължината на купето.
MINI Paceman ще се предлага с два бензинови и два дизелови двигателя, чиято мощност варира в диапазона от 112 до 184 к.с. В момента тече развойната дейност по спортната JCW спецификация. Стандартна за модела е шестстепенната механична трансмисия, но в списъка с опциите попада още шестстепенната автоматична.
Базовият бензинов двигател на Paceman е 1,6-литровият със 122 к.с., който гарантира ускорение от място до 100 км/ч за 10,4 секунди при максимална скорост от 192 км/ч. При него разходът е 6 литра според нормирания цикъл, което е само с 100 милилитра по-малко спрямо аналогичния като работен обем мотор, но във версията със 184 к.с. Същевременно класическият спринт при него се изпълнява за 7,5 секунди, а максималната скорост нараства на 217 км/ч.
MINI Cooper SD Paceman е оборудван с двулитровия дизел (143 к.с.), а MINI Cooper D Paceman – с 1,6-литровия (112 к.с.), като той е и най-икономичният в цялата гама – 4,4 литра за 100 км пробег.