Mercedes-Benz е на път да стане една от компаниите с най-разнообразна моделна гама, което е изключително трудна задача при положение, че немският производител се бори да запази статута на луксозна марка. Според Auto Zeitung това може да се случи благодарение на нов малък роудстър, базиран на платформата на предстоящата генерация А-клас.
Най-реномираният автомобилопроизводител бе сериозно критикуван за моделите в клас А и В, тъй като те не съответстват на традициите на марката и са далеч от лукса, присъщ за нея. За новата генерация на двете линии инженерите на немската компания ще използват част от конструктивните решения, приложени в последната вариация на C-класата, което автоматично означава редуциране на разходите и промяна в цялостната концепция. Новата архитектура със задвижване на задните колела и успоредно разположен двигател ще позволи на Mercedes-Benz да предложи на своите клиенти повече мощ дори и в ниския клас, тъй като ограниченията на напречноразположения агрегат и високия под, присъщи за сегашните модификации А и В, ще бъдат избегнати.
Според някои от предположенията при така създалата се схема по-високата цена на C-класата може да се окаже пагубна за продажбите на модела. За да се предпази от тази икономическа грешка обаче немската компания може да реализира единствено двигателната гама и трансмисиите на С-класата в новата генерация A и В. Вследствие разходите по производството ще бъдат сериозно намалени, а моделите от ниския клас ще запазят своя статут. Съществува вариант Mercedes-Benz да се възползва и от новите разработки на цялата група DaimlerChrysler, като най-често сочените модели са новите генерации Chrysler PT Cruiser и Dodge Caliber. Промените в Chrysler Group обаче може да се окажат пречка за този процес.
Не е изключено в моделната гама на Mercedes-Benz да се появи и серийна преработена версия на концептуалния Vision SLA, който бе представен на автосалона в Детройт през далечната 2000 година. Спортният автомобил е базиран на първата генерация на А-класата и въпреки че разполага с излъчването на върховия SLR, е оборудван със скромния 1,9-литров агрегат на А190. Въпреки това Vision SLA може да се похвали със значително по-добри динамични показатели спрямо своя донор, тъй като в конструкцията му са използвани олекотени алуминиеви и карбонови компоненти.
Процесът на развитие на новите модификации в А и В класата все още е далеч от финалната си фаза и решението за интеграция на платформата на С-класата не е потвърдено. С оглед на все по-нарастващата конкуренция в този сегмент и проблемите относно сигурността, които се оказаха пречка пред успешната реализация на А-класата, вероятността за реализация на тази концепция обаче става все по-голяма.