Очаква се шефът на BMW Оливер Зипсе да представи официално подробности
Изпълнителният директор на BMW Оливер Зипсе ще разкрие тази седмица план за марката Mini да бъде напълно електрическа от 2030 г., се казва в информация на Automotive News Europe (ANE).
Позовавайки се на анономен източник, "запознат с въпроса", сайтът твърди, че Mini ще представи окончателния си модел с двигател с вътрешно горене през 2025 г. и се стреми половината от глобалните му продажби да бъдат електрически до 2027 г.
От 2030 г., когато влезе в сила точката, в която продажбите на автомобили с изгаряне ще бъдат забранени във Великобритания, марката ще продава само електрически превозни средства.
Компанията не е обявила официално стратегията, но се очаква Зипси да даде допълнителни подробности в годишния доклад на BMW Group в сряда, 17 март.
В момента Mini продава само един модел с нулеви емисии: базираният на Cooper Electric. Но наскоро компанията разкри радикално оформения концептVision Urbanaut, който предвижда изцяло електрически, силно автономен MPV, който се обмисля за пускане от 2027 г.
В края на 2020 г., въпреки че не стигна толкова далеч, без да потвърди датите, Mini все пак разкри своя план да „даде възможност на клиентите от цялвят да шофират без емисии с напълно електрифицирано семейство модели“ и че все още ще предлага "високоефективни бензинови и дизелови двигатели, които продължават да бъдат идеалното решение за целевите групи и региони, чиито нужди от мобилност все още не са удовлетворени от изцяло електрическите превозни средства".
Mini ще бъде последният от поредицата производители, който обяви бързо ускоряване на свояпреход към електрификация, в съответствие с принудителното прекратяване на двигателите с вътрешно горене от правителството на Обединеното кралство. Jaguar ще се откаже от ДВГ пет години по-рано от Mini като част от своя драматичен план за преоткриване, а Ford ще продава електрически автомобили в Европа от 2030 г., след което Volvo също ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене .
Новият план за 2030 г. означава, че скоро бихме могли да разгледаме първия електрически кросоувър на марката, който ще бъде разположен на върха на нова платформа от китайския партньор за съвместно предприятие Great Wall Motors и би могъл да възроди наименованието Paceman. Фабриката в Цянджинганг, където ще бъде произвеждан, ще влезе в експлоатация през следващата година.
Присъединяването на този модел в европейските шоурумове ще бъде чисто електрическа версия на хечбека Mini от следващо поколение, която за разлика от сегашния електрически автомобил ще бъде произвеждана в Китай и ще използва платформа на Great Wall и малък EV, който би могъл да вземе иметоTraveller, използвайки архитектурата на BMW FAAR .