Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Министърът в оставка върна властта на БФАС

14.07.2022 19:57
Министърът в оставка върна властта на БФАС

Румен Дунев ще е начело моторспорта у нас след решението на Василев

Министерство на младежта и спорта избра БФАС да ръководи българския моторспорт, след като издаде безсрочен лиценз на ръководената от Румен Дунев федерация. Това означава, че сезон все пак може да има, ако организаторите на състезания у нас реагират бързо и са склонни да работят с новата власт.

Сагата за моторспорт лиценза продължи повече от половин година. През декември АФБ получи шестмесечна забрана за провеждане на състезания, след като ММС установи куп нарушения в администрирането на шампионатите под шапката ѝ. Три състезания от 2021 г. станаха причината за санкцията - рали „Твърдица“ (АСК „Престиж“), рали крос „Ловеч“ (АСК „Вромос) и рали крос „Криводол“ (АСК „Старт М Криводол“).

Това бе по-скоро формалният повод за спирането на правата на АФБ. Реалната причина бе водената от Камен Михайлов и неговият екип политика. Смяната на политическата власт у нас също бе катализатор на целия процес, тъй като отнемането на лиценза от БФАС и връчването му на АФБ се случи по времето на министър Красен Кралев и бе свързано с куп съмнителни обстоятелства.

Служебният министър Андрей Кузманов издаде забраната през декември, след което неговият наследник Радостин Василев продължи с проверките, като при една от изявите си по темата потвърди, че „няма да се подаде на натиск от лица, които с действията си ясно показват, че защитават свои лични интереси и особено от лица, които са били любимци на предходното дискредитирано управление.“

Въпреки че Василев вече е министър в оставка, след като Софийски административен съд отхвърли жалбата на АФБ срещу заповедта на министър Кузманов, той натисна лоста и БФАС получи безсрочен лиценз със заповед № РД-10-2/13.07.2022 г. за осъществяване на общественополезна дейност. Заповедта на министър Василев e издадена на основание чл. 22, ал. 1 и ал. 7 от Закона за физическото възпитание и спорта (ЗФВС) и чл. 4, ал. 1 от Правилника за прилагане на ЗФВС и въз основа на Протокол № 6 от 06.07.2022 г. от работата на Комисията по лицензиране и регистриране.

Това  на практика означава, че дългогодишният регулатор на българския моторспорт, който продължи да функционира под ръководството на Румен Дунев успоредно с АФБ, си връща властта три години след „преврата“ на Камен Михайлов. 

„Започваме сезона с пълна сила“, коментира председателят на БФАС за BGRallyHD. “Очаква се да редактираме нашия календар и да говорим с организаторите, но като цяло ще има състезания от всички дисциплини през този сезон. Организаторите на надпревари може да очакват от нас високи изисквания към тях, като ще прилагаме възможно най-строгите стандарти.„ 

„Ние ще заложим на цялостна прозрачност в дейността ни, като ще отчитаме всички изразходени средства. Не смятаме да прилагаме двойни стандарти към нито един състезател относно правилниците и нашите изисквания от към състезателната техника“ допълва Дунев.

Коментари
comments powered by Disqus