Дан Гиртофан спечели рали „Сърбия”, което е кръг от българския шампионат
Дан Гиртофан и Тудо Марза (Skoda Fabia R5) триумфираха в рали „Сърбия”, четвърти кръг от националния рали шампионат и пети кръг от Балканския рали трофей. Румънският екипаж спореше с Мирослав Ангелов и Еди Сивов (Skoda Fabia R5) за първото място в събота, но спукана гума остави българите на повече от минута и половина назад в края на деня и до голяма степен реши изхода от надпреварата.
Драмите за лидерите в българското първенство обаче продължиха с пълна сила в неделя. Екипажът на „Мегапорт” катастрофира пет километра преди финала на последната отсечка и изтърва сигурна победа в националния шампионат, която на теория трябваше да му гарантира и титлата.
„На вторите минавания на отсечките бяхме много бързи”, коментира Ангелов. „Не преценихме риска, не трябваше да се борим с Гиртофан. На една секция изпуснах завой и ударихме автомобила. За щастие аз и навигаторът ми сме добре, а автомобилът ще е готов за рали „България”. Научихме много от това състезание.”
Проблемите на Ангелов изведоха Мустафа Чакал и Мехмет Колегоглу (Mitsubishi Lancer Evo IX) на втора позиция в крайното класиране, което бе тежък удар по амбициите на съперниците им за шампионската титла в ERT 2 Йордан Атанасов и Янаки Янакиев (Mitsubishi Lancer Evo IX). Удар в събота провали състезанието на Янакиев, но в неделя той се върна по системата „Рали 2” и си осигури десето място в генералното класиране.
Грешките на Ангелов и Атанасов позволиха на Георги Василев и Стефан Добрев (Mitsubishi Lancer Evo IX) да се качат на подиума и да спечелят победата за националния шампионат. Настоящите шампиони Тихомир Стратиев и Добрин Борисов (Peugeot 208 R2) взеха първото място при автомобилите с един двигателен мост. Челната петица допълниха Владица Рабренович и Петер Хенел (Renault Clio R3).
Последният старт в националния рали шампионат и в Балканския рали трофей е рали „България”, което по предварителен план трябва да се проведе между 12 и 14 октомври.