Германският министър на икономиката Петер Алтмайер приветства срещата като пробив
Германската търговско-промишлена палата посрещна предпазливо предложенията на президента на САЩ Доналд Тръмп и председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер за предотвратяване на търговска война, но предупреди, че автомобилните мита а САЩ все още не са напълно премахнати.
След срещата в Белия дом в сряда Тръмп и Юнкер заявиха, че приемат да проведат широки разговори за намаляване на митата, субсидиите и немитните бариери, като се очаква Тръмп да се откаже да наложи 25% мита върху вносните автомобили и авточасти.,
Ерик Швайцер, президент на Германската търговско-промишлена палата, заяви, че сега САЩ трябва да възстановят доверието с Европа и да премахнат митата. "Предложените решения се движат в правилната посока, но остава значителна част от скептицизма", каза той.
"Без силни европейски отговори съществува опасност само да направим отстъпки и в отговор да посрещнем нови необосновани искания от страна на САЩ", заяви Швайцер, призовавайки за всеобхватно споразумение, което да следва насоките на Световната търговска организация (СТО).
Швайцер заяви, че европейските компании са изправени пред други немитни бариери за правене на бизнес в Съединените щати, например при спечелването на държавни договори или поради всякакви правила в различни щати на САЩ.
Германската автомобилна асоциация VDA заяви, че споразумението за предприемане на стъпки за намаляване на заплахата от трансатлантическа търговска война е реална възможност за избягване на допълнителни мита. "Сигнал за спад на напрежението е важна стъпка напред", казаха от асоциацията. "Сега става въпрос за бързо започване на преговори и постигане на сериозно споразумение", каза президентът на VDA Бернхард Матес.
Германия, където са базирани големите производители като Volkswagen, BMW и Daimler, ще бъде силно засегната от митата за автомобили, а автомобилната индустрия предупреди, че подобни мерки биха могли да увеличат разходите за автомобили с 83 млрд. долара и ще доведат до закриване на стотици хиляди работни места. Германската автомобилна индустрия осигурява около 800 000 работни места.
Автомобилните мита от 25% ще добавят около 10 000 евро (11 700 долара) към цената на всеки на европейски автомобил, продаван в САЩ, според оценката на Европейската комисия, получена от Bloomberg News миналия месец. Това ще намали вноса на европейски автомобили и части за автомобили в САЩ наполовина, прогнозира комисията.
Германският министър на икономиката Петер Алтмайер приветства срещата като пробив, като каза, че мерките, договорени от Тръмп и Юнкер, могат да помогнат за избягването на търговска война и да спестят милиони работни места.
Американските мита за внос от 25% за стомана и 10% за алуминий, наложени през март, ще останат в сила по време на разговорите, а Тръмп заяви, че Европа се е съгласила да увеличи покупките на втечнен природен газ и да намали търговските бариери пред американската соя.
Примирието може да се окаже краткотрайно, ако САЩ и ЕС не могат да решат различията по отношение на търговията с автомобили и части за автомобили.