Европейското завръщане на малкия SUV е планирано за догодина
Mitsubishi връща на европейския пазар малкия SUV модел ASX. Ще го произвежда обаче Renault - върху общата платформа CMF-B, използвана при Captur и Nissan Juke.
Изглежда като отказ от отказа. В края на юли 2020 г. Mitsubishi дръпна европейската аварийна спирачка и замрази разработването на нови модели за тукашните пазари. Но още преди края на 2021 г. се очерта решение, базирано върху използването на синергии от алианса с Renault и Nissan. Сега възнамеряват да пуснат в Европа два нови модела – за единия вече знаем съвсем официално. От 2023 г. малкият SUV модел ASX ще се появи в ново поколение като хибрид и plug-in хибрид – в унисон с текущата гама на марката, състояща се от Outlander и Eclipse Cross, които Mitsubishi също популяризира настъпателно във версия PHEV.
Не само електрифициран
Според изявление на производителя новото поколение ASX ще се базира на платформата Common Modular Family (CMF). Тя е в основата и на братята по сегмент Nissan Juke и Renault Captur. ASX ще бъде произвеждан в завода на Renault във Валядолид в Испания. Това вече ни дава основания да спекулираме относно техническите подробности, въпреки че до появата му на пазара ще измине около година. Технически ASX едва ли ще се отдалечи от Captur. Като plug-in хибрид той развива 158 к.с. и отдава максимум 205 нютонметра въртящ момент, разполага с предно предаване и автоматизирана ръчна скоростна кутия и според WLTP може да измине 50 километра с чисто електрическа тяга. Кросоувърът черпи сили от батерия с капацитет 9,8 кВтч, която захранва електромотор с мощност 50 кВт. Двигателят с вътрешно горене, 1,6-литров атмосферен бензинов мотор, допринася с 92 к.с. за мощността на системата. Допълнителен електродвигател с 25 кВт поема функцията на стартер-генератор.
Mitsubishi продаде около 380 000 броя ASX в Европа от 2010 до 2021 г., което прави малкия SUV модел бестселър за марката (за сравнение: от Outlander бяха продадени около 200 000 екземпляра от 2013 до 2021 г.). Между другото, бъдещият модел вероятно няма да се предлага само електрифициран. "Пълната гама от задвижвания, пълни пакети оборудване и най-новите технологии" обещават японците в своето съобщение. Френският модел например може да се поръча с 1,3-литров бензинов двигател със 140 к.с., с еднолитрова машина и в LPG вариант. Остава да видим кои от тези опции ще възприеме Mitsubishi. Засега нищо не се знае за втория европейски модел, планиран като плод на сътрудничеството в алианса. Можете да разгледате актуалния ASX в нашето фотошоу.
Заключение
Mitsubishi връща ASX на европейския пазар. В момента тук малкият SUV се предлага само в отделни бройки от някои дилъри като едногодишен или употребяван автомобил. Новото поколение е базирано върху платформата CMF на алианса, която е в основата и на Renault Captur и Nissan Juke. ASX ще се произвежда в завода на Renault във Валядолид в Испания.
Текст: Патрик Ланг
Снимки: Патрик Ланг, Mitsubishi, Renault, Ханс-Дитер Зойферт.