Mitsubishi Motors Corporation ще участва с четири турбодизелови Racing Lancer на предстоящото рали „Дакар 2009“.
Пясъците на Мавритания и Розовото езеро в Сенегал безспорно ще липсват и на участниците, и на милионите зрители. Аржентина и Чили, които ще бъдат домакин на надпреварата догодина, обаче разполагат с не по-малко пленителни територии. Керванът ще стартира на 3 януари от Буенос Айрес и ще се отправи на юг към Патагония. След като преодолеят битката с Андите, пилотите и техните екипажи ще получат ден почивка в Валпараисо, вторият по-големина град в Чили, разположен на брега на Тихия океан.Обратният път ще ни отведе на север към Атакама, пустиня, чиято площ надхвърля 180 000 кв. км., след което ще се насочи към аржентинските провинции Катамарка, Ла Риоха, Кордоба и Санта Фе. 16 дни след старта „оцелелите” ще се завърнат в столицата Буенос Айрес, където ще завърши първият южноамерикански „Дакар”.
Общата дължина на надпреварата е 9574 километра, от които 5652 състезателни, разделени на 14 етапа. Дължината на отсечките варира от 215 до 666 километра, като четири от тях надхвърлят 500. За първи път в историята на „Дакар“ участниците ще карат на 3000 метра надморско равнище, изкачвайки Андите.
Новият Mitsubishi Racing Lancer, който ще замени Царя на пустинята Pajero Evo, е оборудван с трилитров V6 с принудително пълнене, чиято максимална мощност достига до 280 к.с. Централният самозаключващ се механичен диференциал разпределя въртящия момент от 650 Нм между двете оси. Скоростната кутия, производство на Ricardo, е секвенциална петстепенна. В технологично отношение Mitsubishi Racing Lancer няма да се различава съществено от своя предшественик, като изключим естествено новото стоманено тръбно шаси, което налага и ревизия на окачването.
Четирите екипа на Mitsubishi не са изненада, тъй като представят марката от 2005 година насам. Мистър Дакар - Стефан Петерхансел, ще си партнира с Жан Пол Котре в автомобила с номер 201. Люк Алфан и Жил Пикар, Хироши Масуока и Паскал Мемон, Нани Рома и Лукас Круз формират другите три екипажа.
„Вече дълги години сме неизменно начело на рали „Дакар“, ето защо отиваме в Южна Америка с една единствена цел – да спечелим“, коментира Доменик Серис, тим-шеф на Repsol Mitsubishi Ralliart.
„За този старт ще разчитаме на четири абсолютно нови автомобила, но сме направили всичко, което е по силите ни, за да не се оставяме на случайността. Racing Lancer спечели още в първото си състезание въпреки силната конкуренция на португалската „Баха 500“. Това е обнадеждаващо, но „Дакар 2009“ е напълно различно предизвикателство.“