С дизеловата студия Concept RA японската компания Mitsubishi опровергава твърдението, че спортните автомобили и грижата към околната среда са несъвместими.
С помощта на принудително пълнене и четири клапана на цилиндър 2,2-литровият четирицилиндров агрегат на Mitsubishi Concept RA, който ще бъде показан на автосалона в Детройт, генерира мощност от 204 к. с. и 420 Нм въртящ момент. Няколко системи за пречистване на отработилите газове съумяват да понижат вредните емисии под стойностите, зададени от американската норма BIN5.
Спортен нрав и екологичност - защо не?
Останалите компоненти от силовото предаване са заимствани от последното поколение на Lancer Evolution - електронноупавлявано задвижване на четирите колела и траснмисия с двоен съединител.
Алуминиевият "скелет" на Concept RA, който залага на "космическа" spaceframe-технология, е покрит с панели от пластмаса. Огромните колела и високата "талия" на автомобила допринасят за динамичното му излъчване, а бездънната "паст" на предрадиаторната решетка сякаш всеки момент ще впие зъби в асфалта. На фона на агресивната задница, в която веднага се набиват на очи присвитите стоп-светлини, сводестият покрив на екологичното купе изпъква със своята елегантност.
Митко
Не ми се вижда подходящ двигателя за това купе .Не подхожда на такава визия дизелов двигател , просто няма да го има изрязването на бензиновия мотор
Боби
Много добре изглежда, дано Мицубиши наистина успеят отново да станат това, което бяха :-(|)