Чрез новия трилитров турбодизелов двигател лекотоварният камион покрива нормите за отработили газове Euro 5 и EEV. С мощност от 150 к. с. 7,5-тонният Fuso е отлично попадение за транспорт в града.
В Daimler никой не обича да говори на тази тема: новият турбодизелов двигател 4Р10 не идва от заводите на щутгартския гигант. Досегашният 4,9-литров четирицилиндров двигател Canter, който германците правеха в Щутгарт, създаде големи трудности с влизащата в сила норма за отработилите газове Euro 5. Ето защо новият силов агрегат, туптящ в сърцето на малкия японец, вече идва от Италия. Той е разработен от специалистите на Fiat Powertrain Technologies, които са отговорни и за двигателите в новите Iveco Daily.
Има няколко основателни причини, които са подтикнали германските инженери да се доверят напълно на италианските си колеги. Иначе казано, новият двигател притежава удивителна сила, висока еластичност и ниска консумация на гориво. И като добавка към добрите динамични показатели работата на двигателя не изисква добавката AdBlue.
Първият тест на 7,5-тонния камион по пътищата във и около Мюнхен потвърдиха афишираната от Daimler способност на товарния Mitsubishi Fuso с лекота да се справя със стръмни наклони. При нашата тестова обиколка товарът беше 1,5 тона, но по никакъв начин не усетихме „учестен ритъм” в италианското „сърце” на японеца. Изреждането на предавките е неусетно благодарение на трансмисията ZF. Малък недостатък на фона на добрите впечатления е недотам добрата работа на стандартната моторна спирачка при спускане. За товари от 1,5 тона, мощност от едва 50 кВт (68 к. с.) при 1500 оборота е напълно достатъчна, за да укроти полегатите склонове във и около Мюнхен. Разбира се, в Европа има и далеч по-сериозни по отношение на наклона пътища. Що се касае до мощността на двигателя то трите варианта на агрегата 4Р10 за лекотоварния камион предлагат далеч повече „коне” в запас: от 130 до 175 конски сили.
Ниското тегло на Fuso Canter винаги е било от първостепенно значение при избора от страна на клиентите. В последното изпълнение на Canter теглото на шасито отново не надвишава 180 кг. Ако ви е необходим по-голям вариант на лекотоварния автомобил, то може да поръчате вместо С-кабината по-тясната с 30 см кабина S.
Текст: Томас Розенбергер, Десилав Григоров
Снимки: Daimler