Един прелюбопитен японски автомобил, доработен от един от най-именитите германски тунери
AMG е синоним на Mercedes и има основателна причина за това. Основана през 1967 г., компанията прекарва повече от 30 години в състезания и тунинг на автомобили от немската марка, преди Daimler да направи разумното решение да сформира бранд с името AMG.
Но преди Mercedes да поеме почти цялостен контрол над дивизията, AMG е свободен да работи с други марки и понякога прави точно това, което води до доста интересни проекти. Един такъв определено е изключително редкият Mitsubishi Galant AMG Type 1. Създаден през 1990 г., конкретният автомобил от снимките се намира в Хонгконг и е един от 500 автомобила, изобщо произведени. В момента се предлага от аукционния уебсайт Collecting Cars.
Преди да го добавите към колекцията си, трябва да сте наясно, че колата няма нищо общо с други AMG продукти от тази ера. Вместо атмосферен V8 с голяма кубатира, това AMG има четирицилиндров атмосферен двигател, който изпраща мощността си към предните колела посредством 5-степенна ръчна кутия.
2.0-литровият двигател 4G63 е бил оборудван с нови бутала за по-висока компресия, а разпределителните валове имат гърбици с нови оформления. Титаниеви клапанни пружини, нови всмукателни и изпускателни системи и ревизирано ECU са достатъчни за мощност от 168 к.с. Това със сигурност не звучи много в наши дни, но е доста адекватно постижение за 1990 година и то без турбо. Освен това ограничителят на оборотите идва при чак 8000 об/мин.
И въпреки че Galant не е толкова красив или отличителен като Mercedes 190, например, той не изглежда никак зле. Качен е на готини 15-инчови джанти. Има AMG баджове отпред и отзад и върху калниците и капачките на джантите. За да обобщим, това може да не е най-бързата или най-шумната кола, която носи емблемата на AMG, но може да привлече повече интерес от всеки друг модел от дивизията.
Текст: Ангел Сергеев
Източник: Autoclub.bg