Единайсетата генерация на Mitsubishi Lancer Evo ще се задвижва от хибриден силов тракт и ще се появи на пазара след три години. Не е изключено двигателят с вътрешно горене дори да бъде дизелов.
Не е учудващо решението класическият двулитров мотор с принудително пълнене да бъде заменен от хибриден силов тракт. Голяма част от производителите са принудени на тази промяна заради по строгите екологични изисквания, които налагат намаляване на работния обем, и заради желанието на клиентите във всяка една генерация да има прогрес по отношение на динамичните показатели. Странно е обаче намерението на японците да използват за база дизелов, а не бензинов двигател.
„Ще започнем работа по проекта през следващата година”, коментира президентът на компанията Осаму Масуко за Autocar. „Поставил съм за цел да разработим спортен автомобил, задвижван и от електричество.”
Целта на Mitsubishi е Evo XI да ускорява от място до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди и да се вмести в границата от 200 г/км CO2. За това ще съдейства не само комбинираното задвижване, но и новата системата за двойно предаване S-AWC.
Оцеляването на емблемата Evo е било под въпрос, след като голяма част от ръководството на компанията първоначално е настоявало моделът да бъде спрян от производство, за да могат средствата, които са необходими за развитието му, да бъдат инвестирани в нови електрически автомобили. Бурната реакция от страна на феновете на марката обаче е накарала компанията да промени позицията си.