Дойде денят, в който Mitsubishi стартира продажбите на новия Lancer Evolution X. Макар първите бройки да са запазени за Японските острови, за запаления почитател на кални писти и състезателни дрифтове събитието не губи дори частица от значимостта си.
Десетото поколение на Evolution притежава по-дълга и по-широка техническа платформа от своя предшественик, а предният надвес е скъсен с 20 мм. Мерки от този тип целят само едно – повече стабилност и контрол над автомобила. По време на развойната дейност измененията в теглото на цивилния ралисъстезател са останали под зоркия поглед на японските инженери. Основното противодействие на „напълняването” този път е алуминият, от който са направени покривът, броните и някои компоненти на задвижващия агрегат. Последният е олекнал с 12 кг спрямо своя предшественик, но генерира повече въртящ момент (422 Нм при 3500 об./м. и 280 к. с. при 6500 об./м.). Двигателят също така е по-икономичен и емисиите му се движат 50% под японските препоръчителни стойности на въглероден диоксид.
Желаещите да притежават Evo X с двоен съединител SST (Sport Shift Transmission) обаче трабва да се въоръжат с още малко търпение, тъй като въпросната конфигурация ще бъде достъпна за клиентите чак през ноември. За момента Evolution GSR и SR се предлагат само с петстепенна механична трансмисия, което дава възможност на по-консервативните фенове да се почувстват привилигировани. Двойното задвижване на поредното издание ще се носи обозначението S-AWC (Super All Wheel Control).
Цената на шосейния болид в Япония е между 18 000 и 23 000 евро, но в Европа Mitsubishi едва ли ще може да си позволи да продава толкова евтино.
Ценител
Аз също, да ги купим заедно и да ползваме една и съща гемия за транспорт-за по-евтино! ;)
Bobi
[quote]между 18 000 и 23 000 евро[/quote] еми аз направо да си я поръчвам от Япония :)