Японският автомобилен производител оповести днес чиста загуба в размер на 54.88 милиарда йени (430 милиона евро) за отчетната 2008-2009, която приключи в края на месец март. Тя се дължи на силната японска валута, както и на сгромолясването на пазара, но от компанията са оптимисти за фискалната 2009 -2010 г.
Отчетената нетна загуба е по-малка от предвидената (60 милиарда йени), но за сметка на това през фискалната 2007-2008 Mitsubishi Motors отчита чиста печалба от 34.7 милиарда йени.Само за периода март – април компанията отчете спад в оборота с 26,4% спрямо предходната година, който се равнява на 1.973,57 милиарда йени (15.48 милиарда евро) и в оперативната печалба с 96,4% до 3,93 милиарда (30 милиона евро).
“Факторите, които обясняват този спад, са намалелите продажби в световен мащаб и високото ниво на японската йена спрямо другите валути”, обясниха от компанията в нарочно комюнике.
“Продажбите в световен план спаднаха с 22 % спрямо миналата година до 1,066 милиона превозни средства. Те се понижиха с 26% в Северна Америка (32% в САЩ), с 23% в Япония, с 20% в Европа и с 21% в Азия и другите точки на света.”
За фискалната 2009 -2010 автомобилният производител “предвижда, че сегашните трудни пазарни условия ще продължат да бъдат такива”. Очаква се нов спад от 13% на продажбите в световен мащаб до 932 000 превозни средства и понижение от 24% на оборота. От Mitsubishi все пак разчитат да не са отново на червено благодарение на приход от 5 милиарда йени, който ще се получи от “орязване на разходите до ниво, което кореспондира на настоящите продажби”. Целта е да се спестят повече от 150 милиарда йени.
От компанията вече оповестиха в началото на годината своите антикризисни мерки, една от които е оттеглянето от рали "Дакар" – състезание, което Mitsubishi е печелил цели 12 пъти в своята история.