Споразумението между Renault, Nissan и Mitsubishi може да доведе до промени
Mitsubishi е на път да промени решението си да напусни европейския пазар на фона на нарастващия натиск от страна на партньорите си Renault и Nissan, пише Financial Times.
През юли 2020 г. Mitsubishi спря представянето на нови модели в Европа като част от промяна на фокуса към по-доходоносния азиатски пазар. Съгласно новата си оперативна стратегия „Small but Beautiful “ марката планира да намали фиксираните разходи с 20% за две години и „да подобри оперативната печалба чрез намаляване на бизнеса с ниска печалба“.
Сега, съобщава FT, Mitsubishi може да прехвърли производството на някои модели от европейския пазар към заводите на Renault във Франция, позовавайки се на вътрешни източници от алианса Renault-Nissan-Mitsubishi с "пряко познаване на въпроса".
Твърди се, че трите марки са постигнали предварително споразумение вчера (22 февруари), като окончателното решение трябва да бъде взето на заседанието на борда на Mitsubishi в четвъртък, 25 февруари. Според източниците на вестника сделката "все още може да се разпадне", а дискусиите от Алианса по този въпрос са описани като "размирици".
Твърди се, че шефовете на Mitsubishi (34% собственост на Nissan, в който Renault притежава 43% дял) не искат да видят, че френската политика влияе върху стратегията на Алианса и сега могат да бъдат изправени пред обвинения, че се подчиняват на натиска на френското правителство (което притежава 15% от Renault) за запазване на работни места.
Говорител на Mitsubishi заяви, че марката няма коментар за спекулациите.
Подобен ход би послужил като спасителна мрежа за търговската мрежа на Mitsubishi в Обединеното кралство - Colt Car Company. Някои дилъри бяха започнали да се подготвят за преминаване към предлагане само за следпродажбено обслужване, но вече можеха да получат възможност да поръчат повече автомобили от компанията, докато други , казва FT, вече са продали помещенията си.