Нова платформа, много смел дизайн, ревизирана гама двигатели на японския кросоувър
Най-популярният модел на Mitsubishi - кросоувърът Outlander, е на поточната линия от 2012 г. в настоящото поколение. Японците подхранват интереса към автомобила с малки актуализации, както и редовното появяване на специални версии. Доработена модификация се продава от миналата година, но Mitsubishi изглежда запази истински революционните промени за четвъртото поколение на Outlander. Автомобилът ще получи много смел дизайн, ще премине към нова платформа и ще придобие усъвършенствани електронни асистенти. Въпреки пандемията от коронавирус, японците няма да забавят премиерата - дебютът на автомобила ще се състои на 16 февруари 2021 г.
Как ще изглежда
Външният вид на новия Outlander трябва да претърпи драстични промени. Според Сейджи Уатанабе, генерален директор на дизайнерския отдел на японската компания, кросоувърът ще бъде "първият модел, който ще представи следващото поколение на дизайна на Mitsubishi." Очаква се много от характеристиките на автомобила да бъдат заимствани от концепта Engelberg Tourer с футуристичен дизайн, който дебютира през пролетта на 2019 г. на автомобилното изложение в Женева.
Японците се ограничиха да демонстрират само един тийзър изображение на четвъртото поколение на Outlander, което не е особено информативно. На затъмнения тийзър можем да видим само Х-образната предица, заострени светлини, покривни релси и част от оптиката . Японците публикуваха и кратко видео, показващо тестовете на автомобила, който е скрит под камуфлаж.
Автомобилът ще получи многостепенна предна оптика с отделни елементи, ъглови мигачи , брони със защитни пластини, голяма радиаторна решетка в стила на Engelberg Tourer и щамповане отстрани. За разлика от прототипа, серийният Outlander ще бъде оборудван с традиционни странични огледала вместо миниатюрни камери. Също така на шпионските снимки можем да видим голям спойлер, антена на покрива, раздвоен ауспух и нови светлини.
Салон и електронни асистенти
Снимки от интериора все още не са публикувани. Досега компанията спомена само подобрени довършителни материали и безлихвено ниво на акустичен комфорт. Ако се обърнем към концепта Engelberg Tourer, тогава можем да предположим, че в салона на бъдещия кросоувър ще се появи цифрово табло за управление и голям екран на мултимедийната система.
Други нововъведения включват преработена информационно-развлекателна система, интелигентна навигация и усъвършенствана помощ при шофиране на пътя. Също така в интериора ще бъде инсталирана изцяло нова централна конзола със селектор за режимите на шофиране, шайба за избор на режими на задвижване на четирите колела и панел за управление на климатроника. Новият Mitsubishi Outlander ще бъде достъпен за клиентите във версии с пет и седем места.
Нова платформа и двигатели
Основната техническа промяна за четвъртото поколение Outlander е новата платформа CMF-C / D, която тя ще сподели с Nissan X-Trail (на пазара като Rogue в САЩ). Освен това кросоувърът ще заимства от Nissan 2,5-литровия бензинов двигател със 183 к.с., който ще работи съвместно с вариатор.
Решението за такова техническо обединение е част от плана на алианса за преодоляване на икономическата криза и опит за превръщане в лидер на ключови пазари. Желанието на Renault-Nissan-Mitsubishi да намали разходите стана особено актуално по време на световния спад в продажбите на автомобили на фона на пандемията COVID-19.
Плъгин хибридът Outlander PHEV ще остане в гамата. Възможно е обаче задвижващата система да получи леко надграждане. Сега тази версия е оборудвана с 2,4-литров атмосферен двигател от 135 к.с. и два електрически мотора. Голяма литиево-йонна батерия, която може да се зарежда от битовата мрежа, се намира в долната страна на автомобила. На първо място, подобна модификация е насочена към европейските пазари, въпреки че от миналото лято в автомобилния свят се носят слухове за желанието на японците да спрат да доставят автомобили за страните от Стария континент, за да се концентрират върху продажбите в Югоизточна Азия.