Пионерът на Plug-in хибридите в SUV сегмента продължава да впечатлява
Ако трябва да опишем Outlander PHEV с няколко думи, бихме заложили на „типично японски автомобил”. Във възможно най-добрия смисъл, който може да бъде вложен в този израз. Защото това е автомобил, в който действително можете да усетите вложеното при неговото създаване огромно количество инженерен талант. Прословутата педантичност на японците в изпипването на дребните детайли и стремежа към технологично съвършенство тук може да бъде усетен във всеки един момент, прекаран с Outlander PHEV. И за разлика от много негови преки и не толкова преки конкуренти, тук колкото повече време карате модела, толкова повече ще го харесвате. Вместо да парадира с гръмки обещания, Plug-in хибридната версия на Mitsubishi Outlander предпочита да впечатлява с вътрешни качества и да върши работата си компетентно, педантично и тихо. Последното може да се разбира както в буквалния, така и в преносния смисъл.
Стилен отвън, просторен отвътре
Outlander за разлика от повсеместните напъни на някои производители да убедят публиката колко динамични и дори спортни са техните SUV като дизайн и пътно поведение (в повечето случаи – без особено реално покритие на обещанията в тези насоки, особено по отношение на второто) предпочита да залага на реално възможните плюсове на този тип автомобилна концепция, а именно на добър обзор, комфорт и вътрешен простор. Отвън автомобилът вдъхва усещане за солидност и улегнал стил, без да провокира с някакви дизайнерски експерименти. Интериорът е качествено изработен и изключително прегледно подреден. Функционалността и ергономията не дават дори минимални поводи за недоволство. Седалките са широки и чудесно пригодени за дълги преходи, мястото и на двата реда в салона е в изобилие, а багажното отделение е напълно достатъчно за семейна употреба. Ходовата част и управлението са настроени най-вече с оглед на сигурността и комфорта, което пасва идеално на характера на автомобила.
Тишина…
Акустичният комфорт е тема, която няма как да не бъде водеща при описанието на този автомобил. Когато в батерията има достатъчно заряд, потеглянето е почти винаги изцяло на ток. С помощта на двата електродвигателя (по един на всеки мост, предният разполага с 82, а задният с 95 к.с.), автомобилът може да се придвижва с помощта на електроенергия със скорост до 120 км/ч. На практика това означава, че когато се движите без тяга, особено при спускания, автомобилът често изключва своя ДВГ и по този начин не само се намалява разхода на гориво, но и се рекуперира енергия, която бива съхранявана в батерията. Преминаването през по-малките населени места по междуградски път става предимно или изцяло на ток, а взаимодействието между различните типове задвижване минава под знака на една забележителна хармония. Тягата при пълна газ също е много впечатляваща, благодарение на ефективната помощ от страна на електромоторите. Приятна изненада е фактът, че дори при пълно форсиране шумът от 2,4-литровият четирицилиндров бензинов мотор със 135 конски сили никога не става твърде натрапчив – още един показател, по който Outlander PHEV успява да се открои положително сред голяма част от противниците си. Режимите на задвижването, между които водачът може да избира, са общо пет – Eco, Normal, Lock, Snow и Sport. Или иначе казано – автомобилът е добре подготвен за всяка ситуация, която може да се изпречи на пътя му.
В реални условия на експлоатация е възможно да се изминат около 45 километра в градски условия само на ток, при това да налага някакъв неестествен стил на шофиране от гледна точка на боравенето с тяговия педал. Вариантите за зареждане на акумулаторната батерия са два – на обществена станция с прав ток за около половин час (така се зареждат 80 процента от батерията), а за да заредите изцяло посредством нормален домакински контакт ще ви трябват пет часа. Ако човек има възможност да зарежда автомобила си ежедневно и не изминава много повече от 40 километра дневно, ще може да използва пълния потенциал на Outlander PHEV и почти няма да прибягва до услугите на двигателя с вътрешно горене.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков