Новият Mitsubishi Outlander, който дебютира в Женева, ще се появи на пазара в Европа още това лято. Първоначално моделът ще се предлага само с два двигателя, а по-късно ще се появи хибридна версия.
Третата генерация на Outlander е логична еволюция на прототипа PX-MiEV, който дебютира на автосалона в Токио първо през 2009 г., а впоследствие през 2011-а като PX-MiEV II. За съжаление екзотичните решения са отстъпили място на далеч по-конвенционални при серийния модел, който изглежда меко казано скучно.
Дългият 4655 мм кросоувър не се отличава съществено от своя предшественик по отношение на габаритите. От Mitsubishi обаче обещават много сериозни промени в техниката. Започваме с двата нови двигателя, които ще се предлагат за европейската версия. Двулитровият бензинов MIVEC (150 к.с.) и дизеловият Clean Diesel с работен обем от 2,2 литра гарантират нива на вредни емисии под 130 г/км. Това е възможно не само благодарение на промените, направени по самите двигатели, но и на цялостно олекотената конструкция на автомобила, новия старт/стоп и шестстепенната автоматична трансмисия.
Super-HiD светлините, които са с 1,4 пъти по силни от стандартните ксенони, също са част от техническите новости при третата генерация на Outlander. Те се допълват от Forward Collision Mitigation системата за предотвратяване на евентуален инцидент, тази за напускане на пътната лента и последната генерация на круиз контрола, който автоматично поддържа дистанция спрямо предния автомобил.
От Mitsubishi обещават също сериозни промени в салона, който може да се похвали с по-качествени и приятни на допир материали. Подобрена е изолацията на купето от паразитните шумове и вибрации, седалката на третия ред вече е разделена на две, а при сгънат втори и трети ред дължината на багажното отделение с равен под достига 1,69 м, което е с 335 мм повече спрямо предходната версия.
По-късно Outlander ще се сдобие и с плъгин хибридна версия, която би трябвало да реализира целите, поставени посредством прототипа PX-MiEV II.