Напоследък Mitsubishi го раздава съвсем скромно по отношение представянето на нови модели, но пък това съвсем не означава, че японците са спрели да усъвършенстват настоящите си технологии. За това свидетелства новият 1,8-литров бензинов мотор, наречен условно 4J10.
Редовият двигател е оборудван с AS&G старт/стоп системата и последната версия на MIVEC (системата за променливо газоразпределение на японците).
Досега Mitsubishi използваше два типа MIVEC – при първия се променя ходът на клапаните или времето, в което те остават отворени, в зависимост от оборотите, а при втората има постоянна корекция на времето, в което което клапаните са отворени. Най-новата генерация позволява всички тези процеси да се изпълняват едновременно, което подобрява значително ефективността на процеса на горене.
По предварителни изчисления икономията би трябвало да варира около 12%. Въпреки това динамичните показатели на 4J10 са повече от прилични – максимална мощност от 102 кВт (139 к.с.) и пиков въртящ момент от 172 Нм при 4200 об./мин.
Новият четирицилиндров бензинов мотор ще дебютира в Япония още този месец в предназначените за местния пазар RVR, Galant Fortis и Galant Fortis Sportback, а впоследствие ще започне европейската си офанзива с ASX, Outlander и Lancer.