Британецът бе само на косъм от фаталната грешка километър преди финала
Крис Мийк имаше близо четиридесет секунди аванс преди финалния „пауър стейдж” и победата му изглеждаше абсолютно сигурна. Малко преди края на отсечката обаче напусна трасето на един от бързите десни завой, мина като на полигон през паркиралите наоколо автомобили и с огромна доза късмет се върна на пътя, за да спечели с 13,8 секунди аванс. Втори завърши новият лидер в шампионата Себастиен Ожие (M-Sport).
С оглед на стартовата позиция Крис Мийк бе в групата на фаворитите за победата преди рали „Мексико”. Британецът обаче загуби един от козовете си още преди същинското начало на надпреварата. След суперспециалния етап в Мексико сити екипажите трябваше да пропътуват близо 400 километра от столицата до Гуанахуато, където е базирано ралито. Конвоят, който превозваше състезателните автомобили, обаче бе блокиран заради инцидент на пътя и две то ключовите отсечки в петък бяха отменени.
Скъсеният маршрут бе минус за Мийк, който стартираше по-назад и не губеше време в чистенето на тежките макадамови отсечки. Въпреки това той се възползва в максимална степен от преимуществото си и отвори над 20 секунди спрямо втория Ожие. Единственият проблем за британецът дойде на „Лас Минас”, когато на два пъти загаси двигателя си.
Ожие опита да навакса изоставането си в събота, но се завъртя в тринайсетата отсечка и остави Мийк необезпокояван в челото. Напрежението върху британеца след ужасяващото начало на сезона за Citroen бе огромно. И това си пролича в последната отсечка, когато дойде непредизвиканата грешка. Късметът обаче бе на негова страна и Мийк спечели първата победа за новия C3 WRC. За съжаление съотборникът му Стефан Лефевр катастрофира в събота.
Ожие бе само на крачка от победата след драмата с Мийк, но и второто място бе достатъчно за французина да си върне лидерската позиция в шампионата. Към него той добави и втора позиция в „пауър стейджа”, която му донесе четири бонус точки.
Пилотите на Hyundai, включително и Тиери Нювил (Hyundai), имаха проблеми с горивния филтър на i20 WRC в петък. Това извади белгиеца от голямата битка, но пък му даде възможност да кара без напрежение и да завърши първото си състезание за сезона на трета позиция въпреки грешния избор на гуми в събота. На финала Нювил спечели и „пауър стейджа” и въпреки това бе видимо разочарован, тъй като този път не участваше в борбата за победата.
Алармата за висока температура на охладителната течност светеше заплашително в автомобила на От Танак в петък. Заводският пилот на M-Sport изгуби над минута и половина и се смъкна до петата позиция, но се пребори с болния Юхо Ханинен (Toyota) в събота, за да завърши надпреварата четвърти.
След кошмара в Монте Карло и тежкото рали „Швеция” Хейдън Падън започна да влиза отново във форма и стигна пети до финала въпреки техническите проблеми с i20 WRC. Зад него остана Яри-Мати Латвала (Toyota), който трябваше да чисти етапите в петък, а и същевременно да пази двигателя си по време на цялото състезание.
Лошото здравословно състояние определено се отразяваше върху темпото на Юхо Ханинен, но финландецът все пак завърши на седма позиция. За първи път Toyota стигна и с двата си автомобила до финала, след като в Монте Карло и Швеция Ханинен направи две идентични катастрофи.
Челната десетка допълниха Дани Сордо (Hyundai), който направи серия от малки грешки, Елфин Еванс (DMACK M-Sport) и победителят във WRC 2 Понтус Тидеман. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг от WRC ще ни отведе на остров Корсика след месец.