Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Младата фирма Xpeng излиза на борсата в Ню Йорк

11.08.2020 13:04

Кросоувърът Xpeng G3 струва от 149 800 юана (18 200 евро, включително субсидии)

Китайската компания Xpeng (известна още като Xiaopeng Motors) подаде заявление за листване на своите акции на фондовата борса в Ню Йорк. За младия стартъп от Гуанджоу, създаден през 2014 г., това е важна стъпка. Особено на фона на трудни търговски отношения между САЩ и Китай, припомня изданието Autoblog. Но оптимизмът за китайците се добавя от скорошния растеж на акциите на компании за електрически превозни средства като Tesla и Nio, както и успешният дебют на борсата Nasdaq на Li Auto (известен още като Lixiang): на 30 юли първоначалното публично предлагане, IPO, й донесе 1,1 млрд. долара. освен това по време на търга акциите нараснаха с над 50%.

Кросоувърът Xpeng G3 струва от 149 800 юана (18 200 евро, включително субсидии). Базовият 460i: 197 к.с.електромотор. и 300 Нм, задвижване на предните колела, 57,5 кВтч батерия, 460 км автономен пробег по цикъла NEDC . От 162 800 юана ( 19 200 евро) струва G3 520i: същия двигател, батерия 66,5 кВтч и 520 км пробег.

Вторият модел в каталога на маркака Xpeng е седанът P7 н, на цена 229 900–349 900 юана (28 000–45 500 евро). Той може да бъде със задно задвижване (266 к.с., 390 Нм) и двойно предаване (430 к.с., 655 Нм), има батерия с капацитете 80,9 кВт ч и автономин пробег от 562 до 706 км (стандартно NEDC) в зависимост от модификацията и оборудването.

Серийният Xpeng (15 пробни партиди Identy X не се брои) се появи  на пазара само през 2018 г., и той бешесамо единG3. Продажбите на P7 започнаха едва в края на декември 2019 г., с реални доставки през юни 2020 г.

Излизането на Нюйоркската фондова борса ще помогне за привличането на допълнителни средства за развитието на марката - въпреки факта, че тя няма проблеми с финансирането. В допълнение към 400 млн.долара, получени през есента на 2019 г. от група инвеститори, главно от Xiaomi Corporation, през тази година Xpeng получи още 900 млн. долара (от които 500 млн. през юли от Aspex, Coatue, Hillhouse Capital и Sequoia Capital Chinaи 400 млн. през август от Alibaba, Qatar Investment Authority и фонда Mubadala от Абу-Даби). По-рано, през 2018 г., Foxconn и пак Alibaba инвестираха в Xpeng. Статистика за продажбите на марки: през 2018 г. - 371 автомобила, през 2019 г. - 16 608, а през първата половина на 2020 г. - 4696 автомобила (коронавирусната криза и самоизолацията принуди компанията временно да спре работа).

Коментари
comments powered by Disqus