Промяната няма да стане факг преди 2023 г., особено при по-строгите стандарти на Евро 7
Събратята Dacia Sandero и Logan (на някои пазари Renault Sandero / Logan) ще заимстват хибридната инсталация от хечбека, Renault Clio E-Tech, който е върху същата платформа. Всъщност порталът Largus.fr прогнозира, че подобна промяна няма да навлезе на пазара преди 2023 г., особено при по-строгите стандарти за емисии на Евро 7. А по времето, когато продажбите започват през 2021 г., фамилията може да разчита на умерени хибридни системи (12- и 48-волтови стартер генератори).
Други двигатели включват дизеловия 1,5 Blue dCi (този агрегат генерира от 85 до 115 к.с. при различните модели) и бензинов турбо мотор TCe 100 (в Clio развива 100 к.с. и 160 Нм). Друга възможност е биогоривото 1,0 TCe 100 ECO-G (100 к.с., 170 Нм), задвижвано от втечнен газ и бензин.
Автомобилът върху платформата CMF-B Low Spec (по-бюджетна версия на модулната архитектура CMF-B) ще стане по-дълъг и по-широк от предишния. Дебютътът на модела трябва да се състои тази година.
ИнсталациятаE-Tech на петия Clio включва атмосферен 1,6 (91 к.с.), комбиниран с два електродвигателя. Те предават въртящия момент към предните колела чрез мултимодална трансмисия без съединители. Комбинираната мощност е равна на 140 к.с. Clio използва система без зареждане от битовата електрическа мрежа , така че батерията е с малък капацитет (1,2 кВтч).
По-модерната платформа ще позволи на Logan / Sandero да получи редица нови асистенти на водача, като например следене на слепите зани в огледалата или автоматично спиране. Междувременно фамилията ще запази седана и хечбека (най-вероятно седанът ще напусне някои пазари, например Франция). Но бъдещето на комбито MCV на Dacia Logan и свързания с него компактен миниван Dacia Lodgy е неясно. Auto.cz прогнозира, че тези модели няма да имат ново поколение и двата ще бъдат сменени от нов SUV. Същата прогноза прави и порталът Largus.fr.