Индонезийската дъщерна компания на Daihatsu, представи на автомобилното изложение в Джакарта два концептуални кросоувъра
Astra Daihatsu Motor, индонезийската дъщерна компания на Daihatsu, представи на автомобилното изложение в Джакарта два концептуални кросоувъра - компактния FX и по-големия седемместен FT. Последният може да се превърне във флагман на Югоизточна Азия и най-уважаван автомобил на марката.
Концептът FT е с дължина 4350 мм, широчина - 1750 мм, височина - 1690, а колесната база е 2685 мм. Той е боядисан в металик Warm Silver. Автомобилът се задвижва от 1,5-литров мотор. Украсен е с 18-цолови лети джанти и гуми 225/55. В салона на FT се виждат много полирани метални вложки, кожени седалки и цифрови уреди.
Ако Daihatsu FT стане сериен, той ще се конкурира, например, с Honda BR-V, показан пак там, в Индонезия. А Daihatsu FX, ако продължаваме с тази аналогия, може да разглеждаме като конкурент на Honda HR-V. Ако вземем предвид габаритите му, той ще бъде пряк конкурент на моделите Renault Kwid, Kia Soul и SsangYong Tivoli. Някъде по средата на тази поредица и с течение на времето ще се намеси и Volkswagen Taigun.
Дължината на Daihatsu FX е 3800 мм, широчината – 1690 мм, височината – 1580 мм, а колесната база - 2455 мм. Отвън новият автомобил наподобява на последните корейски кросоувъри. А вътре може да намерите пряка връзка с Honda (например уредите на две зони). Отварянето на срещуположните врати едва ли ще влязат в серийно производство, както и светодиодната оптика.
Подобно на FT, концепцията FX е със задно предаване. Косвено това загатва за връзка с модела Daihatsu Terios/Toyota Rush, но производителят не разкрива повече подробности. Само двигателят на FX e по-скромен - едва 1,2 литра. Може би FX е предвестник на следващиия Terios. Да. Но не е задължително. Компанията и по-рано показа различни прототипи, които също претендират за тази роля.