Премиум марката обновява моделната си гама и ще въведе автопилот от трето ниво
През 2017 г. FCA влезе в алианс с компаниите BMW, Intel и дъщерното му дружество Mobileye. Партньорите се споразумяха да създадат технологии за автопилот до 2021 га. Сега топ мениджърът на FCA Джон Елкан каза: първата марка на концерна, която ще се възползва от работата на консорциума, ще бъде Maserati. Премиум марката е на път да обнови цялата си моделна гама и да въведе автономно управление от трето ниво.
Кросоувърът Maserati Levante до 2022 г. трябва влезе във второто поколение и да получи по-малък събрат. Всъдеходите вече няма да могат да се справят без автопилот.
Купето и кабриолетът Alfieri ще бъдат представени през 2020 г., за да сменят GranTurismo и GranCabrio. Освен това ще има нови Quattroporte и Ghibli. Всички те също се нуждаят от автопилот.
Вярно е, че не трябва да очакваме, че автомобилите Maserati с един замах ще се превърнат в роботи. На първо място, FCA ще използва помощни технологии за водача, например, електронен асистент при шофиране по магистрала. Въпреки това, не трябва да забравяме сътрудничеството между FCA и Waymo, което по никакъв начин не е свързано с консорциума BMW-Intel.