Люис Хамилтън бе с една идея по-бърз от Кими Райконен в първия ден от тестовете на „Монца“, които предшестват старта за Голямата награда на Италия (7–9 септември).
Пилотът на McLaren, който тества новия аеродинамичен пакет, гарантиращ минимална притискателна сила, спря хронометрите на 1:24.112 минути. По време на следобедната сесия на пистата заваля лек дъжд, а сутринта Хамилтън имаше технически проблеми, но въпреки това записа най-добрия резултат във вторник.
Екипът на Ferrari се бе фокусирал върху по-доброто поведение на болидите върху бордюрите на трасето. Райконен бе доволен от темпото на своя автомобил, но завърши втори с изоставане от една десета. Скудерията също разчиташе на високоскоростния аеродинамичен пакет, който на практика е задължителен за пистата „Монца“.
Ник Хайдфелд доказа, че и в Италия BMW Sauber е третият по сила тим. 30-годишният германец записа трети резултат, изпреварвайки с близо три десети Казуке Накаджима. Тестпилотът на Williams направи впечатляващо представяне, което съвсем не е изненадващо с оглед на амбициите му догодина да заеме пилотското място в екипа. Накаджима изпробва на „Монца“ и новото предно крило на Williams, което използва конфигурацията на аналогичния елемент при McLaren.
Себастиан Фетел показа темпо, нетипично добро за Scuderia Toro Rosso. Младокът завърши с шести резултат и изпревари тестпилота на Renault Нелсиньо Пикет. Претендентът за титулярното място във френския тим за първи път изпробва новия стандартизиран блок за управление на двигателите, който ще бъде задължителен за Формула 1 през 2008 година.
Рубенс Барикело с Honda остана осми, а пилотът на Red Bull Racing Марк Уебър отново имаше сериозни проблеми. Той завърши с девети резултат, но по време на следобедната сесия повреда в неговия болид стана причина за появата на червения флаг.
Тестпилотът на Super Aguri Джеймс Роситър също предизвика временно спиране на тестовете. Проблем в електрониката на сервоуправлението по време на сутрешната сесия прекъсна неговата програма. Роститър завърши последен, но изоставането му спрямо лидера Хамилтън бе по-малко от секунда и половина.
Единственият тим, който пропуска колективните тестове, е Spyker. Екипът на Майк Гаскойн и Колин Колс работи активно върху В-спецификацията на F8-VII, която се очаква да дебютира в старта за Голямата награда на Италия.
Дъждът, който заваля преди края на следобедната сесия, накара отборите да обсъдят евентуално удължаване на тестовете на „Монца“. Много е вероятно болидите да останат на пистата и в петък.
Монца – 29 август 2007
1. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes 1:24.112 53 об.
2. К. Райконен Ferrari 1:24.258 60 об.
3. Н. Хайдфелд BMW-Sauber 1:24.277 76 об.
4. Я. Трули Toyota 1:24.523 61 об.
5. К. Накаджима Williams-Toyota 1:24.653 98 об.
6. С. Фетел Toro Rosso-Ferrari 1:25.106 63 об.
7. Н. Пикет Renault 1:25.366 94 об.
8. Р. Барикело Honda 1:25.377 83 об.
9. М. Уебър Red Bull-Renault 1:25.427 61 об.
10. Дж. Роситър Super Aguri-Honda 1:25.548 64 об.