Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Morgan Plus 8 GTR пак връща атмосферния 4,8

19.02.2021 10:55

Инженерите и дизайнерите ще покажат на какво са способни, когато пуснат фантазията си

Компанията Morgan, едан от най-консервативните в бранша (в добрия смисъл), започна радикална трансформация на гамата си иналата година с пускането на роудстърите Plus Six и Plus Four върху новата алуминиева платформа CX-Generation. Те са оборудвани с модерни шестцилиндров турбо 3,0 и четирицилиндров турбо агретат 2,0 от BMW (340 к.с. и 500 Нм; 258 к.с. и 400 Нм, съответно). 

Британците се сбогуваха с архаичния атмосферен осемцилиндров BMW N62 4.8, който бе монтиран на Morgan с индекс 8, още през 2018 г. И сега изведнъж компанията отново връща този двигател. Вярно, като част от специален проект: Morgan Plus 8 GTR. Компанията ще направи само девет такива автомобила .

Автомобилът ще получи голям сплитер, вдъхновен от състезателни модели, разширени арки на колелата, нови врати с висока линия на раменете и фиксирани прозорци (с плъзгаща секция).

Един от източниците на вдъхновение за проекта GTR е състезателният автомобил Plus 8 от 90-те, известен като Big Blue. Той се състезава в категорията GT и служи като пробна платформа за първото алуминиево шаси на Morgan.

За проекта компанията купи предварително някалко алуминиеви шасите на Plus 8, които беше пуснати преди 2018 г. и не бяха използвана. Първоначално разработени за Aero 8, тези шасита Aero ще отидат в конструкторския и инженерния център Morgan M-DEC, където специалистите на компанията ще ги трансформират ръчно в нови автомобили . В този случай моделът ще вземе предвид разработките, появили се от 2018 г., когато официално е прекратено производството на Morgan Plus 8.

Допълнителните вентилационни отвори на капака и калниците ще подобрят охлаждането на двигателя, докато нов дифузор отзад ще добави керамична изпускателна система. Твърдият покрив ще получи свои прозорци за вентилация. Джантите с пет спици с централно заключване също ще напомнят за състезания.

В предишните агрегати на Morgan - N62 генерира 367 к.с. и 490 Нм. Мощността на версията GTR все още не е определена, може би британците ще добавят ловкост към G8. Но е известно, че купувачите ще имат избор между шестстепенна механична и автоматична трансмисия ZF. Специалното издание на спортните автомобили ще се сглобява това лято и ще се предлага на определени световни пазари. 

Morgan Plus 8 GTR, по дефиниция, ще покаже на какво са способни инженерите и дизайнерите на Morgan, когато оставят фантазията си. И този модел ще бъде само една от няколкото специални оферти, които ще бъдат обявени по-късно тази година.

Коментари
comments powered by Disqus