Morgan 3 Wheeler си отиде, да живее Morgan Super 3!
Производството на Morgan 3 Wheeler приключи в края на 2021 г. Но това не означаваше край на странното превозно средство от Острова. Със Super 3 британците представят модернизирано ново издание, което също е посветено на чистото изживяване при шофиране.
Когато беше обявено изданието P101, което бележи края на производството на настоящия Morgan 3 Wheeler, британците съобщиха, че триколката ще заживее в бъдеще в нова форма. Сега е ясно и каква е тази форма – като Morgan Super 3. Въпреки че нарушава много традиции от 113-годишната история на триколесните автомобили, той остава абсолютно верен на основната си концепция за „забавление при шофиране“.
Алуминиев монокок и трицилиндров мотор на Ford
Основата за триколесното превозно средство, което сега се нарича Super 3, е монокок от лепен алуминий, технологично базиран на алуминиевата платформа CX, която вече носи и моделите Plus Four и Plus Six. Външните повърхности на Super 3 са интегрирани директно в монокока. Те са оформени чрез вакуумен процес. Отлят от алуминий елемент, който също се вижда под решетката на радиатора, служи като централна докинг станция за всички агрегати и предния мост. Новото шаси повишава стабилността и създава допълнително пространство за пътниците. В допълнение Super 3 би трябвало да се представя на краштестове доста по-добре от преди.
Нещо направо революционно се случва и при задвижването. Отминаха дните на V-образните двигатели, изправени свободно срещу вятъра. Super 3 използва атмосферен 1,5-литров трицилиндров двигател от Ford, който работи в комбинация с механична петстепенна скоростна кутия от Mazda MX-5. Сега е монтиран надлъжно, скрит под капак, но продължава да задвижва само задното колело. Мощността е 118 к.с., максималният въртящ момент е 150 Нм. Super 3 с 635 килограма сухо тегло би трябвало да спринтира от нула до 100 км/ч за седем секунди. Максималната скорост е 209 км/ч.
Модерен външен вид, класическа линия
Отпред Super 3, който е дълъг 3,58 метра, широк 1,84 метра и висок 1,13 метра, и сега има две тесни, но вече 20-инчови колела. Всесезонните гуми са специално разработени за Super 3 съвместно с Avon и са монтирани на алуминиеви джанти с дисков дизайн. Британците засега не са дали информация за задното колело, което е отдалечено на разстояние 2533 милиметра от предния мост.
Тъй като Super 3 е радикално открит автомобил, всички компоненти в пилотската кабина са прахоустойчиви и защитени срещу водни пръски съгласно стандарта IP64. За тапицериите на седалките Morgan използва или винил, или водоотблъскваща кожа. И за да могат пътниците също да се противопоставят на вятъра и времето, Morgan е разработил за Super 3 водоустойчиво одеяло и линия за облекло, изработено от промазана с восък памучна тъкан.
Във Великобритания Morgan Super 3 вече се предлага на цени, започващи от около 42 000 евро, плюс данъци. Цените за останалите пазари все още не са обявени. Super 3 може да бъде персонализиран в безброй цветови и дизайнерски комбинации отвътре и отвън. Не могат да се поръчат обаче неща като въздушни възглавници, модерни системи за шофиране или подпомагане, както и гюрук.
Заключение
Morgan възкресява своя триколесен автомобил за нов живот като Super 3. Основната концепция е запазена и в новото издание. Определящият за цялостния стил V2 агрегат обаче е бил принуден да отстъпи място на невидимия 3-цилиндров мотор Ford. Въпреки това, заедно с новото устойчиво алуминиево шаси, моделът обещава динамика на шофиране на безпрецедентно ниво. Също на добре познатото високо ниво остава и цената на причудливата триколка.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Morgan