Хорхе Лоренцо спечели блестяща победа на една от любимите писти на Валентино Роси – „Ещорил” и по този начин намали преднината му във временното класиране на 18 точки три състезания преди края на шампионата.
Лоренцо спечели полпозишъна за надпреварата и на старта бе безкомпромисен, като този път не допусна своя сънародник Дани Педроса да го изненада с експлозивните си стартове. Пилотът на Honda обаче отново потегли добре и влезе в първия десен завой на втора позиция, следван от Роси, а зад тях се движеше завърналият се след отсъствие от три състезания Кейси Стонър. През целия уикенд австралиецът бе в отлично настроение и изглежда терапията по средата на сезона е свършила добра работа, тъй като шампионът за 2007 г. даваше чудесни времена и си бе възвърнал старата форма.
Мотоциклетът на Роси не се държеше добре на пистата и италианецът още в събота се оплака от липсата на добър баланс в него и достатъчно сцепление с настилката. Тези проблеми продължиха и по време на надпреварата, при това се появиха още в самото й начало – само след няколко обиколки Стонър изпревари „Доктора” за третото място и се отдалечи напред в преследване на Педроса. Загубил битката и за последното място на подиума, на Роси оставаше да се пребори със своя мотоциклет, за да завърши безпроблемно на четвърта позиция.
Надпреварата бе изцяло контролирана от Лоренцо, който не бе притесняван от никого напред и се откъсна с аванс от 5 сек. През това време зад него Стонър напомни за формата си от началото на сезона, когато спечели две победи и бързо се справи със своя опонент за второто място Педроса. Петото място в състезанието бе за Колин Едуардс, а Тони Елиас завърши шести.
В седмицата преди състезанието на пистата „Ещорил” стана ясно, че догодина съотборник на Едуардс в сателитния тим на Yamaha в клас MotoGP ще кара американската звезда от световния шампионат по Супербайк Бен Спийс, а Джеймс Тосланд ще заеме мястото му в заводския екип на японската компания в първенството за серийни мотоциклети, където съотборник ще му е лидерът в шампионата Суперспорт – Кал Кръчлоу от Великобритания.
Крис Вермюлен пък подписа двугодишен договор със заводския тим на Kawasaki (също в Супербайк), с чиято нова машина за 2011 г. се надява да е сред претендентите за титлата в този шампионат. В MotoGP догодина ще кара лидерът в клас 250 куб. см Хироши Аояма в новия отбор на Даниел Еп, който ще ползва мотоциклет предоставен му от Honda. Мика Калио също остава и за догодина в екипа на Pramac Ducati, докато мястото на Николо Канепа остава под въпрос.