Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Мозли: Нужни са реформи

08.01.2009 10:58
Мозли: Нужни са реформи

В официално писмо, адресирано към Ferrari и Асоциацията на отборите във Формула 1 (FOTA), президентът на ФИА е изразил желанието си разходите в спорта да бъдат ограничени допълнително.

Мозли изразява задоволството си от взетите през декември мерки за намаляване на разходите, но с оглед на разрастващата се криза в автомобилната индустрия и нестабилността на съвременната Формула 1, са необходими драстични реформи, смята президентът на ФИА.

„Дори и преди кризата Формула 1 не беше жизнеспособна”, пише Мозли. „Разходите бяха толкова високи, че от доста време имаме свободни места в шампионата. На второ място – невъзможно е да намалим драстично разходите, без да направим радикални промени. Неизбежно е високо ценени досега проекти, съоръжения и за съжаление – хора, да останат извън бъдещето на спорта. Трето – фактът, че наскоро са инвестирани огромни ресурси в скъпи фабрики не е достатъчен аргумент това да продължава. Парите са изхарчени, това е.”

„Задължени сме да предотвратм ситуацията, в която другите започват също да харчат баснословни суми, за да останат на ниво. Четвърто – няма рационален аргумент да продължим да използваме толкова скъпи технологии, които са релевантни единствено за спорта  са непонятни (тоест не провокират никакъв интерес) за публиката”, се казва още в писмото на британеца.

Един от механизмите за „олекотяване” на бюджетите е стандартизирането на най-скъпите компоненти и ограничаването на развойната дейност по аеродинамиката и скоростните кутии, която се нуждае от огромен ресурс, но по никакъв начин не допринася за шоуто.

Друго предложение е максималните обороти на настоящите V8 единици да бъдат допълнително ограничени от 18 000 на 17 000 об./мин, което неминуемо ще повиши ресурса им. Идеите на Мозли включват и стандартно разпределение на теглото между предната и задната ос, за да се неутрализира голямото значение н този фактор по отношение работата на гумите.

Единният доставчик Bridgestone трябва да произвежда по-устойчиви на износване гуми, предлага президентът на ФИА, който отново е представил идеята си за лимит на годишните разходите. „Бюджетите трябва да бъдат намалени до такава степен, че отборите да могат сами да се издържат от парите, които FOM им предоставя в края на сезона”, коментира Мозли.

Идеите за ограничаване на продължителността и дължината на едно състезание, както и използването на медали за сметка на традиционната точкова система, не са рационални, пише още в писмото си Мозли.

Коментари
comments powered by Disqus