Prodrive няма гарантирано място на стартовата решетка във Формула 1 за сезон 2009. Това е мнението на президента на Международната автомобила асоциация Макс Мозли.
„На практика няма причини тяхната заявка да не бъде изпълнена”, коментира дипломираният адвокат в интервю за списание Paddock. “По молба на финансовите му партньори, Дейвид (Ричардс) ме попита каква гаранция мога да дам за евентуалното включване на Prodrive във Формула 1 през 2009 година. Бях принуден да му отговоря, че не мога да потвърдя нищо.”„При нормални обстоятелства заявката на Prodrive ще бъде приета”, допълва Мозли. „При липсата на ново споразумение „Конкорд” обаче е все едно, че никога не сме подписвали такова преди. Тоест, подават се заявки и ФИА ги приема или отхвърля.”
Prodrive е платил депозит за участие във Формула 1 през 2008 година в размер на 300 000 евро, като според Мозли те вероятно ще бъдат усвоени като неустойка.
Отборът на Дейвид Ричардс планираше да се включи във Формула 1 догодина, използвайки шасита на McLaren и двигатели на Mercedes. Миналия месец обаче ръководството на базирания в Банбъри тим официално заяви, че няма възможност да участва в шампионата през сезон 2008. Причината е в липсата на ново споразумение „Конкорд” и в последвалите от това законови пречки. Спорният въпрос бе повдигнат от Williams в началото на октомври. Сър Франк Уилямс бе категоричен, че няма да позволи на „клиентски” тим да се състезава във Формула 1 и независимо от решението на ФИА, ще търси правата си пред гражданските съдилища.
Мозли приема позицията на Williams; стотици хора полагат неимоверни усилия, за да конструират новия болид на отбора. Президентът на ФИА обаче допълва, че Формула 1 има нужда от технологичен трансфер. „Първо трябва да изясним регулациите относно шаситата, които могат да доведат до сериозно редуциране на разходите. Едва когато успеем в тази насока, ще имаме необходимия потенциал, за да формулираме разликата между едно или друго шаси и доколко всеки един болид трябва да бъде уникален”, завършва Мозли.