Макс Мозли официално предупреди ръководителите на отбори във Формула 1, че е време да престанат да търсят начини за натрупване на финансови облаги, а да фокусират усилията върху ограничаване на огромните разходи.
Покрай централната тема за споразумението „Конкорд“ за 2008 година и споровете каква сума от приходите на Формула 1 трябва да получат клиентските тимове, президентът на ФИА изпрати официално писмо към всеки един от отборните ръководителите, което критикува настоящите механизми за работа в най-комерсиалното автомобилно състезание. „Докато не се реши базисният проблем с ограничаването на разходите, няма причина да обсъждаме начина, по който се разпределят финансите във Формула 1“, категоричен е 67-годишният дипломиран адвокат. Според Мозли подновяването на споразумението „Конкорд“ е от второстепенно значение спрямо механизмите за редуциране на разходите в спорта. „Същото се отнася и за дебатите относно евентуалното сътрудничество между отборите“, допълва президентът на ФИА.
Писмото на Мозли случайно или не съвпада по време с критиките, които босът на Renault Флавио Бриаторе отправи към ръководния орган на Формула 1. В интервю за Sport Auto ексцентричният италианец бе категоричен, че най-атрактивният автомобилен спорт е далеч от идеалите, изначално заложени в него. „Прекалено много енергия се хаби за автомобили, които са просто играчки на инженерите“, коментира Бриаторе. „Парите се харчат абсолютно безразсъдно. Високоефективните трансмисии например са напълно безинтересни за по-голямата част от феновете, а всеки един отбор разполага с такава. Междувременно около 50 милиона са били похарчени... Вече три месеца обсъждаме дали клиентските автомобили трябва да бъдат разрешени или не без никакъв резултат.“
Мозли обръща в писмото си специално внимание на KERS-системите (системи за повторно използване на кинетичната енергия), които са част от плановете на ФИА за намаляване на вредното въздействие на автомобилния спорт върху околната среда. Според президентът на Международната автомобилна асоциация те са един от компонентите, които отборите могат да разработват независимо. „Всички елементи по автомобила, които не са видими, разбираеми и добре познати, трябва да бъдат стандартизирани и разходите за тяхното производство да се сведат до минимум. Техническата битка трябва да бъде ограничена единствено до зоните, които са видими, разбираеми и са полезни не само в сферата на Формула 1. Именно така разходите ще бъдат редуцирани, без това да се отрази върху развлекателната страна на спорта. Колите трябва да бъдат равностойни, за да бъде надпреварата между пилотите по-атрактивна, а забавлението за зрителите – по-голямо.“