Други електромобили скоро ще могат да използват мрежата от зарядни устройства
Електрическите автомобили, различни от тези на Tesla, ще могат да използват мрежата Supercharger на компанията по-късно тази година, каза изпълнителният директор Илън Мъск.
Мрежата, която се състои от 2500 станции с 25 000 точки за зареждане по целия свят, включително над 600 в Обединеното кралство и Ирландия, понастоящем е ексклузивна за водачите на Tesla.
Отварянето им за всички марки би представлявало значителен тласък за шофьорите на EV. Zap-Map изчислява, че само 1137 от близо 25 000 зарядни устройства във Великобритания са способни на „свръхбързи“ скорости от 100kW или повече.
„Създадохме свой собствен конектор, тъй като тогава нямаше стандарт, а Tesla беше само производител на електрически автомобили с голям обсег“, написа Мъск в Twitter. „Това е един доста тънък конектор за зареждане с ниска и висока мощност. Въпреки това, ние правим нашата мрежа Supercharger отворена за други електромобили по-късно тази година. "
Запитан дали мрежата ще бъде отворена за всички електромобили в определени територии, Мъск отговори: „С течение на времето всички държави.“
Докато Мъск има навика да прави импровизирани съобщения в Twitter, неговите туитове често се приемат с щипка сол. През 2019 г. той и Tesla бяха принудени да платят 20 млн. долара глоба от Американската комисия по ценни книжа и борси, след като той невярно твърди, че е „осигурил финансиране“, за да стане компанията частна, увреждайки инвеститори.
Споразумението с американската комисия го принуди да напусне поста председател на Tesla за поне три години и неговите туитове относно компанията вече трябва да бъдат предварително одобрени - въпреки че регулаторът смята, че последният срок е нарушен поне два пъти, според документите наскоро видяни от Wall Street Journal.
Във всеки случай, последните твърдения на Мъск не навлизат в подробности за трудностите при отварянето на мрежата Supercharger за всички електрически автомобили. Във Великобритания Supercharger предлагат както тип 2 (за Model S и Model X), така и CCS конектори (за Model 3), но точките за зареждане в САЩ ще се нуждаят от адаптер.