Концернът Fiat представи технология, която благодарение на селективното управление на клапаните на всеки цилиндър намалява разхода на гориво и вредните емисии с до 25%. Нейната премиера би трябвало да се състои още тази година в Alfa Mito.
При използването на тази технология в автомобилите с четири клапанa на цилиндър отпада обичайният разпределителен вал за всмукателните клапани. Той бива заместен от електрохидравлично устройство за задействане на клапаните.
25% по-нисък разход и 10% повече мощност
Предимството е, че задействането на всмукателните клапани става независимо от коляновия вал. С помощта на системата MultiAir всмукателните клапани могат да се отварят и затварят във всеки избран момент. Така пълненето на цилиндъра може по всяко време да бъда съобразявано натоварването на агрегата. Това позволява при всяка ситуация двигателят да работи с оптимална ефективност.
Освен значително намален разход на гориво и по-малки емисии на вредни газове от Fiat обещават също така увеличен с 15% въртящ момент в диапазона на ниските обороти, както и особено бързи реакции на двигателя. Според фирмата увеличението на мощността достига 10%. Освен това при студен двигател емисиите на азотен окис трябва да бъдат намалени с до 60%, а на особено вредния въглероден окис - с 40%.
От Fiat възнамеряват да използват технологията MultiAir както в атмосферни, така и в турбокомпресорни двигатели. По-нататък от нея би трябвало да се възползват и дизеловите мотори.
MultiAir ще дебютира в Alfa Romeo Mito
Още в средата на тази година с MultiAir технология ще бъде оборудван новият Alfa Romeo Mito. Той ще се предлага с 1,4-литров бензинов двигател в атмосферен вариант и във версия с турбокомпресор. Освен това от Fiat обявиха и появата на напълно нов 900-кубиков двуцилиндров бензинов агрегат с MultiAir.
Моторът ще бъде пригоден за работа с бензин и с природен газ (CNG) и също ще бъде произвеждан в атмосферна и турбоверсия. Според данни на концерна емисиите на CO2 при него ще бъдат под 80 грама на километър.
Дизелови мотори също ще бъдат оборудвани с MultiAir
В бъдеще от Fiat имат намерение да използват MultiAir технологията и в дизеловите си двигатели. При тях емисиите също ще бъдат драстично редуцирани посредством ефикасно управление и регенерация на филтъра за твърди частици.
Текст: Владимир Колев
Дрън-дрън
Забравих да спомена още нещо само BMW имало потенциал да догони тойота при хибридните технологии. Мерцедес и останалите нямали шанс. Човекът писал коментарът не знае, че мерцедес и BMW работят заедно по хибридните си технологии. Един и същ човек ли пише всичките тези феноменални коментари? Това дори не може да се каже, че са мнение, а няакаква ..... .
Дрън-дрън
Всеки си пише каквото иска. Мерцедес с двигатели на Фиат, 206 била най-качествената кола за класа си, двигателите на ауди нямали нищо общо със фолцваген и Ролс-ройс нищо, че е под ръководството на BMW моделите им не ползват германски части, а само английски. Чакам с нетърпение следващият високо клалифициран коментар.
Кирил
Адаш кой двигател на фиат слагат в мерцедес? Къде го чете това чудо.
Киро
И в Мерцедес вече се монтират дезелови агрегати на Фиат! Поздрав на всички дето си мислят, че "щом немецо го е измисуил - грешка нема"!
golf 2
Ни моеш ме изпревари. Тенденциите при vw ако незнаеш са търбо двигателите. Ти си надъвай балоните да видим кой е по бърз. Турбото дава голям въртящ момент.
BoZZanI
Става въпрос за революционна система на клапани, а не за 4х4 технологии. Вие съвсем се отнесохте фанатици!! От къде тая дарба да виждате в бъдещето за да твърдите, че е ненадеждна!!! Аз лично бих се доверил на кола с такъв мотор и със сигурност ще издухвам голф-ове с атмосферки при по-малък разход с 25%
Смачканата жаба
а ти МПС знаеш ли какво означава?...след това всичко си е копиране щом става на джип или камион значи ще стане и на лек автомобил ;) Първото МПС с двойно предаване е Мерцедес! Това е колкото и да им е неприятно на някои.....
четете бе хора
Първата кола с двойно предаване е спайкър, не е мерцедес. Още Едно уточнение Има разлика м/у двойно предаване на високопроходим джип и спортен автомобил. Ауди са първите сложили двойно предаване в спортен автомобил.
Смачканата жаба
И на всичкото отгоре първото МПС с двойно предаване е Мерцедес... Кофти а? ;) Явно и на "силното" куатро на Субаро се дължат последните 5 титли на Льоб...Оп извинявам се ама той пък карал Ситроен........Сега разбирам защо Субаро никакви ги янма в единственият спорт в който участва....явно заради силното куатро ще да е.....и не чупенето, кой им купува новите модели щом старите са вечни тогава?????
четете бе хора
Ауди куатро е първоначалникът!!! Защо хонда не ползват задвижването на субару, ами имат свой вариант на торсен диференциал? Защо влоеният Хамар плаща патент на ауди за своята торсен система. Четете преди да се исказвате неподготвени.
До разбирачите
Когато Субару правеха коли с двойно в Ауди си смучеха пръстчетата!!! Затова и днес няма база за сравнение- куатрото на Ауди е капризно, скъпо за поддръжка и абсолютно ненадеждно. За субару 4х4 е ежедневие, там чупене няма!
бързия
Здравейте колеги и колежки ако има такива.Безмислено е да се карате и спорите за простотии.Тази технология ако се разработи ще много добре защото и други компании ще се възпозват от нея.А относно комън-рейл системата наистина е разработена от Фиат и за първи път е вградена в сериен автомобил през 1997 в Алфа ромео 156.Относно софтуера(и не само софтуера ами и почти всички електронни компоненти по двигателя,дебитомери,сонди и датчици) който управлява повечето двигатели наистина е на Бош.И затова дават толкова БЪГОВЕ в системата.И малко подробности за ВАГ групата,след дългогодишна разработка на TDI и TDI-PD стигнаха до извода че тези мотори освен за трактори за друго не стават и се ориентираха към системата коман-рейл.
перпето мобиле
Ако нещата които Леонардо работеха .... хората щяха да имат перпето мобиле.... щяха да хвърчат с дървени крила ....
Смачканата жаба
Карл Бенц е измислил автомобила. А пък първият самолет литва много след като първият автомобил е потеглил, така, че за Леонардо остава истината че е един въздурах мечтател , добър ходожник но не и изобретател. Каквито впрочем са повечето жабари...... ;)
Грюбер
Извода е, че докато тука умуваме кой е по-по-най, хората качват левъли и трупат експириънс. И после що сме чакали Ханс и Луиджи да се отърват от 15 годишната си таратайка, че да се видим и ние с автомобил :)
магарцедесът
Леонардо да Винчи пък е измислил самолета има няма 400 години преди да се светне Бенц за автомобила.Извода къф е?
мерцедесът
Карл Бенц пък е измислил автомобила.
якия
1.9 и 1.3 е на фиат, а другите са на исузу, може да прочетете в уикипедиа. А първи внедрил common rail в автомобил са алфа ромео , та с една дума фиат
audi
Аиии!И на Ауди 2.0 TDI е 170 кс ( http://audi.newcar.bg/Audi-A3-2.0-TDI-Sportback-Attraction-DPF-skl246.html )но не значи че идва от някъде съвременните дизели са толкова еднакви че нормално разликата да е 5-10 коня!Прав е колегата че дизелите 1.3 и 1.9 CDTI идат от Фиат но 2.0 CDTI са тяхни модификации (навсякъде по форумите така пише)! Това че са с 5-10 коня по-слаби или силни не значи че идат от някой ! Нашти как са 170 коня да не би да са от Фиат,а са съвместна разработка на Фолцваген и Ауди!Така че не може да се съди по това
alfa romeo
Подкрепям те напълно колега....много идиоти.. По отношение на новите дизели 2.0 CDTI 130/160кс,май не са собствени модификации ,а пак идват от Торино ,защото новата Делта е 2.0 -165 кс,а алфа ромео159 е 2.0 170 кс , тоест същия агрегат...
Opel expert
Мале, какви галфони пишат тук! Естествено, че дизелите на Опел идват от Фиат. За щастие на тия дето ги карат обаче немците ги пипат тук там, а най-новите мотори, вграждани в Инсиния са вече собствени модификации (2.0 CDTI 130/160кс, да не се бърка с корейския вариант със 150кс). На тия дето много плюят по Фиат нека потърсят малко из интернет и прочетат как точно възникна Common-rail технологията - сигурно ще останат леко изненадани.....
Кирил
Вероятно в близко бъдеще ще я видим в хибридните автомобили, Краси, защото при тях ще разполагаме с нужното напрежение за безпроблемната реализация на тази идея.
Краси
Технологията малко ми напомня на една разработка на Рено(от формула 1) с електромагнитни клапани ,коята така и неможахме да видим как действа на практика.
малко неразбиращ
Новите дизел мотори на Opel са съвместна разработка на FIAT и в това няма нищо лошо .. светът така се е интегрирал, че вече няма италианско, немско, френско .. всичко се прави там където е най-евтино с всевъзможни унифицирани компоненти за да се постигне по добра цена... А китайците ползват всичко на готово и получават продукт, който не отстъпва на другите марки освен с името и рекламата ;) http://www.byd.com
g
BAT_J, искрено ти благодаря за ценния коментар :-)
alfa romeo
assa .......мойто момче , аиде първо прочети малко повече и тогава се изказвай ,че се излагаш малко.всеки хлапак знае ,че дизелите на опел и сааб от 4 години насам идват от Фиат
енцо феррари
кои ми затапва устата. нещо не мога да се сетя. аз за фиат ще кажате че е малка компания ли. Неможеща да прави дизелови двигатели.
assa
Аиде ся Опел с двигател на Фиат!Незнам кой измисли тая простутия че дизеловите Опели са с двигател на Фиат!Опел е собственост на GM от 1931 година и толкова голяма компания да не мой да напрай дизелов двигател това е страхотен виц!
"оборвача"...
Чел съм ти малумните коментари на онзи тест за ферари,ламорджини и порше, но четох и статията за пежо 3008. Там двама така ти затапват устата с исторически факти, че ти си се покриваш. А колкото до любимата ти статия ще посъветвам хората изопщо да не ти четат коментарите, че само ще си изгубят времето.
енцо феррари
Господа прочете сравнителният тест на ламборгини порше и феррари 430 и после коментарите ще видите как оборвам всички. Неми се правят отново едни и същи коментари.
Ауди не правили бързи коли?
Dkw1 или енцо феррари, ауди са пионери в правенето на коли с двойно предаване. След тях субару и мицубиши също започнаха да правят спортните си коли с двойно предаване. Да не забравим и 5 цилиндровият турбо двигател и жената състезател. Ходи си пиши домашното, а не влизай в немски списания след като са фашиски.
Dkw1
Я пак за дизеловите Алфи? Хайде оброзовай се и ти и ще разбереш ,че бензиновите са с модернизирани двигатели на Холден(ГМ)А Опелите с Фиат-дизели 1.9 и 1.3.За щастие на всички алфисти ерата ГМ приключва с новите 1.4 тб и 1.8 тб.За Ауди добре ,че купиха Ламбо та научиха как се правят бързи коли.
DKW
Само че Енцо, моето момче ако отидеш в Италия ще видиш повече Поршета и карабинерите по магистралата карат БМВ 330ix turing. Ако не знаеш да ти кажа още, че по големи фашисти от италянците няма за Бенито Мусолини чувал си някога, вземи завърши първо училище и се образовай малко тогава давай подобни ''високо технлогочни'' коментари. Още нещо да те светна в новичките Алфа Ромео в момента работят все мотори на концерна Дженаръл Мотърс 1.9 бензинови и дизелови също в това число 2.2 питай някой истински ''алфист'' имам приятели такива. Чети малко книжки, образовай се, Ферари в момента са на върха пак благодарение на един ''фашист'' Шумахер той и неговия екип ги изведоха на върха във Формула 1 което е невероятна реклама и то напълно заслужена, до преди десителетие правиха хубави коли но не и здрави а сега са и двете. Друго да те светна че явно не си в час, преди няколко години Мазерати се натискаха на Ауди за технологията 4x4 (куатро) само че не ги огря. А факта че немските автомобили са най - добрите си е факт. Както казва един приятел ''Където правят спагети и ми..ти не могат да правят коли''.
енцо феррари
Това за италянските и френските автомобили че били трошливи са пълни глупост. Немците направили някакъв тест в които фиат 500 му гръмнал двигатела и после се наложило да го сменят. Явна манипулация. Толкоз е ясно че го правят за да пробутват техните боклуци. Непрекъснато говорят че порше имат повече победи от феррари. но не казват нищо че поршетата са не костенурки а хлебарки на пътя.
assa
Хаха!Голямо италянското технологично превъзходство измислили една система и толкоз а цялата електроника която се използва кой я мисли немците и затова S класата на Мерцедес е пълна с всякакви глезотийки които в италянските коли ги няма.А и доколкото съм чел по форумите немските коли са най-здрави.
енцо феррари
Италянското технологично превъзходство смесено с много страст. Фашистите чакат италянците да я измислят и ще откраднат техлологията.
BAT_J
"g" заради лишени от смисъл изказвания като твоите се хаби ценно място в този форум....моля те пиши тук ако имаш да кажеш нещо съществено и интересно. В противен случай се въздържай.
g
Хубава технология, кой ли не я е пробвал, но се смята за прекалено ненадеждна. Надали точно Fiat ще я направят надеждна, но ще подтикнат останалите, по-сериозни производители да инвестират в подобно управление на клапаните и след 4-5 години ще имаме на пазара добри двигатели.
deso
900 кубиков в атмосферна версия ?!?
Daimler
Звучи добре, да видим ....