Ремонт преди смяна: Сложна и обширна реставрация, използваща автентични части
След три години реставрация, музеят на Porsche ще представи най-накрая едно от най-новите попълнения в своята колекция - най-старият 911, който притежава - на специалната изложба "911 (901 No. 57) Легендата отлита” от 14 декември 2017 г. до 8 април 2018 г. Червеното купе е произведено през октомври 1964 г. като един от първите серийни модели на спортната кола, известни още като 901. Почти 50 години по-късно, музеят на Porsche откри този рядък екземпляр и реши да го купи с цел връщането му обратно в първоначалното му състояние.
Porsche първоначално разработи и представи наследника на 356 под типовото означение 901. Само няколко седмици след стартирането на производството през есента на 1964 г. купето трябваше да бъде преименувано поради спор за запазена марка и оттогава носи името 911. Всички произведени автомобили до този момент са като 901. В колекцията на завода на Porsche липсваше един от тези редки модели в продължение на 50 години.
2014: Телевизионен екип се препъва пред значимо скритото съкровище
През 2014 г., докато се преоценяваше колекцията от модели, които отдавна са забравени, немски телевизионен екип, работещ по програма за антики и сувенири, се затрудни с два 911 модела, датиращи от 60-те години на миналия век. След като направиха запитване от Porsche Museum, се оказа, че един от двата спортни автомобила с шаси номер 300.057 е един от редките модели, произведени преди да бъде преименуван. Музеят на Porsche реши да купи и двата модела 911 при определената от независим експерт цена и при това запълни празнината в ключовата колекция при събирането на значими класически автомобили, произведени от марката Porsche.
Ремонт преди смяна: Сложна и обширна реставрация, използваща автентични части
Един от ключовите фактори в полза на закупуването на автомобила е фактът, че старият 911 не е бил възстановен по никакъв начин, давайки възможност на специалистите в музея да възстановят спортния автомобил колкото е възможно по-автентично. Това отне общо три години, за да бъде върнат тази много ръждясала спортна кола в първоначалното й състояние, използвайки истински части на каросерията от изминалото времена друг автомобил. Двигателят, трансмисията, електрическата система и интериорът са реставрирани по същия принцип. Основното правило е да бъдат запазени части и елементи, където е възможно, вместо да бъдат сменени. Тези сложни методи на реставрация, използвани от музея на Porsche като стандартен подход, са точно причината, поради която отне толкова време, за да върне живота на този исторически значим спортен автомобил.