Автомобилът ще бъде произвеждан за всички пазари в завода на компанията в Саарлуи, Германия
Американската компания Ford взе решение да увеличи мощността на обновения хечбек Focus RS, чийто дебют се състоя в началото на месеца на салона в Женава. Както информира източник, пожелал анонимност, мощността на мотора ще бъде над 320 конски сили. Новият автомобил ще бъде пуснат в серийно производство през четвъртото тримесечие на годината. Автомобилът ще бъде произвеждан за всички пазари в завода на Ford в Саарлуи (Германия). В продажба Focus RS ще се появи на редица пазари в самия край на 2015 г.
Под капака на хечбека е монтиран 2,3-литров турбоагрегат от фамилията EcoBoost. По-рано бе съобщено, че мощността на двигателя възлиза на 320 к.с. срещу300 к.с. на предшественика. Както и преди, моторът ще работи само с шестстепенна механична предавателна кутия, въпреки очакванията моделът няма да получи автоматична трансмисия.
Главното изменение е в типа на задвижването. Новият модел е оборудван с много еластична система с четири двигателни колела, която може да предава въртящия момента на задните колела до 70%. На свой ред, възможен е и широк диапазон на съотношението на разпределението между задните колела - до 100% за всяко от колелата. Всичко това се прави с цел да се осигури по-добро управление на хечбека. Според представител на марката това е станало възможно благодарение на специални настройки на пакети.
„Системата AWD на новия Focus RS е технологичен пробив. Тя позволява завоите да бъдат преминавани при оптимален режим и разширява пределите на управляемостта на автомобила, заяви по време на презентацията на новия модел в Женева Дейв Перисак, директор на подразделението Global Ford Performance. – Ние опровергахме разпространеното мнение, че управлението на хечбека с двойно задвижване не е най-приятното занимание. Създадохме автомобил, който е способен едновременно да изненадва и да подаряванезабравими впечатления”.
Като цяло, за Focus RS са предвидени четири режима на управление: Normal, Sport, Track, както и Drift.
Сред другите технически изменения са по-твърди пружини и амортисьори, друга изпускателната система и по-къса кормилна рейка.