Една от основните теми, която вълнува света на Формула 1 през последните няколко месеца, е насочена към възможността два отбора да споделят едно и също шаси. Super Aguri ще представи SA07, базиран на миналогодишната версия на болида на Honda, докато Red Bull и Toro Rosso ще използват идентични шасита, които са дело на уж външната компания Red Bull Technologies, където се изявява Ейдриън Нюи. Цялата тази акробатика обаче сериозно се противопоставя на споразумението “Конкорд” и по-всяка вероятност ще завърши в съда.
Williams и Spyker реагираха остро на плановете на Toro Rosso и Super Aguri и обявиха, че ще търсят справедливостта по съдебен път при положение, че SA07 и STR2 са базирани на шаситата на RA106 и RB3. Този подход е съвсем основателен ако концепцията по споразумението “Конкорд” се интерпретира като задължение на всеки отбор да изработва сам своя болид. Логична е и реакцията на сър Франк Уилямс, който заявява: “Може да ни наречете традиционалисти, но ние вярваме, че Формула 1 включва две състезания – за най-добър пилот и за най-добър конструктор, създал най-успешната кола за сезона. Убеден съм, че всеки отбор трябва да направи свое шаси и това го има в регулациите черно на бяло.”
Правилото “Конкорд”, чийто действащ вариант изтича в края на 2007 година, забранява на даден отбор “Х” да използва елементи, собственост на отбора “Y”, което обаче не изключва възможността два тима да споделят компоненти на трета външна компания. Макс Мозли е категоричен в тази насока: “Ако отделните части са конструирани и изработени от друга фирма, но ти притежаваш правата за интелектуалната собственост на автомобила, то от правна гледна точка не съществува конфликт. Това означава например, че Williams няма право да използва предното крило на McLaren, но Williams и McLaren могат едновременно да инсталират на своите болиди предно крило на Lola”, заявява президентът на ФИА.
По всичко личи, че “старомодният” сър Уилямс ще трябва да се съобрази с Новото време. През 2008 забраната ще падне и правилата на “пазара” ще се променят. На това разчита най-вече босът на Prodrive Дейвид Ричардс. Новакът за сезон 2008 обяви публично, че ще се възползва от възможността да закупи шаси за своите болиди. “За мен е повече от ясно, че през 2008 година клиентските автомобили ще бъдат реалност!”, категоричен е Ричардс.