Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Наказаха Макс с десет секунди

06.12.2021 10:38
Наказаха Макс с десет секунди

Резултатът от Гран при на Саудитска Арабия остава непроменен

Драматичната надпревара на пистата в Джида очаквано продължи и след карирания флаг, когато двамата претенденти за световната титла Люис Хамилтън и Макс Верстапен бяха повикани в стаята на стюардите. Причина за това бяха действията на нидерландеца, който вместо да пропусне пред себе си своя съперник, върна рязко газта и двамата се удариха леко.

След направеното изслушване комисарите прецениха, че Верстапен носи изцяло вина за случилото се и бе наказан с десет секунди. Те обаче не променят крайния резултат от надпреварата, тъй като третият Ботас финишира на 16 секунди зад лидера в световния шампионат.

„Автомобил 33 (Верстапен) бе инструктиран да предостави позицията си на автомобил 44 (Хамилтън) на 21 завой като го направи по „стратегически“ начин“, обяснява в доклада си ФИА.

„Автомобил 33 намали значително в 26-и завой. Бе очевидно обаче че нито един от двамата пилоти не желае да е начело преди третата линия за отчитане на DRS.”

“Пилотът на автомобил 33 е започнал да се чуди защо автомобил 44 не го изпреварва, а същевременно пилотът на автомобил 44 твърди, че на този етап не е бил предупреден, че автомобил 33 ще му преотстъпи позицията си, съответно не е знаел и причината за забавянето на автомобил 33.“

„Ключово за решението за наказанието на автомобил 33 за стюардите е, че автомобил 33 е спрял внезапно (69 бара налягане в спирачната система) и значително, което е довело до обратно ускорение с 2,4 пъти земното притегляне.“

“Пилотът на автомобил 44 е можел да изпревари автомобил 33 първия път, когато той е намалил, но е разбираемо защо той (както и пилотът на автомобил 33) не е искал да го направи, тъй като би минал първи през DRS линията.“

„Въпреки това изненадващото спиране на пилота на автомобил 33 според стюардите е безотговорно, съответно е и водещата причина за контакта, в резултат на което е наложено стандартното за такъв тип инциденти десетсекундно наказание.“

Тъй като класирането в Гран при на Саудитска Арабия остава непроменено, Вертсапен и Хамилтън поемат към Абу Даби с еднакъв точков актив. Шампион ще бъде този от двамата, който е по-напред в класирането, като при определени обстоятелства (девето и десето място) най-бързата обиколка може да донесе титлата на Верстапен, но не и на Хамилтън. При отпадане и на двамата нидерландецът ще е шампион заради повечето победи през сезона. 

Коментари
comments powered by Disqus