Льоклер ще бъде върнат с десет места назад за предстоящата Гран при на Саудитска Арабия
Огромните трусове в ръководството на Ferrari са съпътствани и със съществени проблеми на пистата. Преди състезателния уикенд в Саудитска Арабия от Скудерията съобщиха, че Шарл Льоклер ще получи трета електроника за управление на двигателя, което ще доведе до наказание от десет места назад на стартовата решетка.
Всеки пилот има на разположение два електронни модула за целия сезон. Малко преди началото на състезанието в Бахрейн Шарл Льоклер бе принуден да смени първия заради повреда. Въпреки това той уверено вървеше към подиума преди да спре в 40-ата обиколка след загуба на мощност.
Анализът на Ferrari е показал, че проблемът, довел до отпадането на монегаска, отново е бил свързан с контролния блок. Това налага използването на трети още за втората Гран при за сезона, а при всяка първа непозволена смяна по елемент от задвижващата система се налага наказание от десет места.
BREAKING: Charles Leclerc to receive a grid penalty at the Saudi Arabian Grand Prix#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/mYvk0RMPHE
— Formula 1 (@F1) March 15, 2023
„Имахме два проблема. Първият дойде в неделя сутрин, когато запалихме двигателя, а вторият – по време на състезанието“, обяснява тим шефът Фредерик Васьор.
„За съжаление и в двата случая проблемът беше в електронния модул. Досега не ни се беше случвало нещо подобно.“
„Надявам се, че ситуацията вече е под контрол. Анализирахме обстойно случилото се. За съжаление обаче ще получим наказание за Джида, защото в рамките на един сезон можем да използваме само два модула.“
Лошата надеждност бе една от основните причини за провала на Ferrari през миналия сезон. Италианците дори бяха принуди да намалят максималната мощност на задвижващата си система, за да ограничат повредите.
В Маранело бяха убедени, че са се справили с миналогодишните проблеми по време на зимната пауза и темпото на Льоклер и Карлос Сайнц по време на квалификацията по недвусмислен начин показа, че Ferrari отново разполага с най-силния двигател. Сривът в електрониката на Льоклер вероятно няма общо с драмите от миналата година, но отново поставя под въпрос надеждността на Червените кончета и потенциала им да се борят рамо до рамо с Red Bull, Mercedes, а вече и с Aston Martin.