Стратегическа смяна на задвижващата система очаква Верстапен и компания
Четвъртата спецификация на задвижващата система на Honda дебютира по време на белгийската Гран при, като Даниил Квят участва с нея в надпреварата, докато съотборникът му Пиер Гасли и двамата пилоти на Red Bull Макс Верстапен и Алекс Албон я използваха единствено в петък. И четиримата караха с новата версия в Гран при на Италия и Сингапур.
За предстоящия състезателен уикенд в Русия обаче Honda отново ще смени двигателите на своите пилоти. Две са причините за това решение. Първата е свързана с графика за използване на задвижващите системи до края на сезона. Тази замяна ще бъде последната и ще позволи на четиримата състезатели да завършат необезпокоявано годината. Втората е свързана с предстоящата Гран при на Япония. За старта на „Сузука” пилотите на Red Bull и Toro Rosso ще имат „свежи” двигатели, а резултатът в тази надпревара е от огромно значение за Honda.
Верстапен, Албон и Гасли ще бъдат наказани само с пет места назад, тъй като Honda ще замени единствено двигателя с вътрешно горене при тримата. Квят обаче ще получи изцяло нова задвижваща система, което ще го прати в дъното на решетката.
Honda няма съществени проблеми с надеждността през настоящия сезон, но агресивното развитие на задвижващата система принуди японците да направят няколко непланирани смени. Верстапен ще използва пети двигател в Русия, докато пилотите на Mercedes и Ferrari все още разчитат на третия си.