Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Намалява изборът на малки коли в Европа

11.02.2019 13:43

Спадът в търсенето идва на фона на затягането на екологичните стандарти

През следващите три до пет години продажбите на малки автомобили в Европа ще паднат под един милион годишно, прогнозира компанията LMC Automotive. Спадът в търсенето идва на фона на затягането на екологичните стандарти и изискванията за безопасност, поради което производителите са загрижени за перспективите за сегмент А, съобщава Automotive News. Маржът от градските автомобили е минимален, но разходите постоянно се увеличават. Opel вече обяви, че свежда до минимум производството на на моделите Adam и Karl. Други марки като PSA и Volkswagen вероятно ще  последват примера.

Главният изпълнителен директор на VW Group Херберт Дис в кулоарите на автосалона в Детройт се оплака: изискванията за вредни емисии до 2021 г. ще принудят цената на Volkswagen up! да поскъпне с около 3500 евро, а сега моделът с пет врати струва от 10 625 евро. "Не знам дори колко клиенти могат да си позволят нашите модели от базово ниво", пита се топ мениджърът.

Хечбекът Fiat 500 остава най-търсеният модел в този сегмент, а остарелият Fiat Panda е на второ място. Това отчасти се дължи на факта , че Италия е „най-малолитражната “ страна в ЕС.

Две нови дизайнерски версии на хечбека Toyota Aygo ще се появят на изложението в Женева: x-style и x-cite. Интериорът е проектиран така, че да съответства на външния вид, богато оборудване, а продажбите ще стартират непосредствено след изложението.

При PSA нещата стоят по различен начин. Градските автомобили Peugeot 108, Citroen C1 и Toyota Aygo се произвеждат в един и същ завод в Чешката република. Компанията Toyota през ноември 2018 г. заяви, че купува дела на PSA в предприятието. Заводът ще бъде под пълния контрол на Toyota от януари 2021 г. Японците обещават да продължат производството на тризнаците, но самите французи може да се откажат от малките си автомобили.

Участниците на пазара и експертите са единидушни: А-сегментът в Европа винаги ще съществува, тъй като това са най-евтините автомобили, които привличат нови клиенти. Не се наблюдава срив в този пазарен клас. Напротив, продажбите на редица модели нарастват. Например, Renault Twingo и Kia Picanto са успешни. Като ефективен инструмент за увеличаване на продажбите са спортните и офроуд версиите, а с преминаването към електрическо задвижване ще се открият нови хоризонти.

Коментари
comments powered by Disqus