Най-мощният и най-бърз автомобил в Италия - купето PF0, дебютира през март 2019 г.
Джовани Батиста Фарина е десетото дете от общо единадесет в семейството и носи псевдонима Пинин ("по-малък брат"). През 1961 г., пет години преди смъртта си, Батиста, с разрешение на президента на Италия, променя името си на Pininfarina. На името на основателя на компанията е кръстен най-мощният и най-бърз автомобил в Италия - купето PF0. Компанията Auotomobili Pininfarina публикува много подробна официална информация за автомобила, който ще бъде представен през март 2019 г. на автомобилното изложение в Женева. Мощността на четирите двигателни мотора е 1926 к.с. (2300 Нм). Електрическият модел ускорява до сто за по-малко от 2 сек и достига максимална скорост от 402 км/ч. Автономният пробег надвишава 483 км.
"Този хиперавтомобил може да се похвали с ненадминато представяне, технологични иновации и, разбира се, елегантен стил. По мое мнение, той просто трябва да се нарича Battista ", казва Паоло Пинфинарина, внук на основателя и председател на борда на директорите. - Дядо ми искаше марката Pininfarina да носи автомобилите си. Днес мечтата се превръща в реалност. "
Батиста Пинфинарина (1893-1966) влезе в историята като изключителен дизайнер, инженер и бизнесмен. През 1930 г. основава компанията Carrozzeria Pinin Farina, която проектира каросерии. Едно от емблематичните произведения на маестрото е Berliner Cisitalia 202, което се съхранява в Музея за модерно изкуство в Ню Йорк.
Дизайнът на Battista е възложен на студио Pininfarina, с което компанията Automobili Pininfarina наскоро сключи споразумение за 20 милиона евро. Дизайнерската философията се нарича PURA. Хърватският автомобилен гигант Rimac Automobili като доставчик на агрегата и батерията официално действа като партньор в технологиите.
Работата по купето Pininfarina Battista ще приключи едва в края на 2020 година. Ръчният монтаж ще се извършва в предприятието в Камбиано, близо до Торино. Решено е да бъдат сглобени не повече от 150 екземпляра, които вече са географски разпределени: по 50 автомобила ще отидат за САЩ, Европа, страните от Близкия изток и Азия. Цените са от 2,0 до 2,5 млн. долара. Първият модел в портфолиото на производителя за луксозни електрически автомобили ще бъде последван от три кросоувъра.
И накрая, отбелязваме, че през март тази година дебютира хиперавтомобилът Rimac C_Two. Сумарната мощност на четирите електрически мотора е 1914 к.с., 2300 Нм. Ускоряването до сто отнема 1,97 сек. Максималната скорост е 412 км /ч. Автономният пробег- 650 км според цикъла NEDC. Тиражът е ограничен до 150 автомобила. Цената е от 2,1 до2,7 млн. долара. Доставките ще започнат през 2020 г. Очевидно Battista - това е Rimac C_Two, само в различна обвивка. Няма нищо изненадващо, Pininfarina остава като каросерийно студио. Съответно за кросоувърите донори ще бъдат моделите на Rivian.