Многобройните системи в салона на автомобила, които всъщност би трябвало да облекчават шофирането, често разсейват водача, създавайки предпоставка за произшествия. Немският автомобилен клуб ADAC препоръчва да не разучавате функцията на иновативните асистенти в движение.
В салона на модерните автомобили от високия клас забелязваме множество сигнални лампички, които отклоняват вниманието на водача от пътното платно. Проблем при тях е прекаленото количество информация, което те понякога предават нееднозначно. В един момент се изчерпва обхватът на вниманието на водача и той излага себе си, съпровождащите го пасажери и останалите участници в движението на значителен риск.
Разпределяемостта на вниманието от друга страна бива засегната, когато навигационната система в централната конзола е използвана интензивно от шофьора, докато кара. Системите са изключително полезни при търсенето на паркинг в големите мегаполиси например, но след излизане на шосе или магистрала, употребата им за разчитане на карти става рисковано начинание.
Същото се отнася и за многобройните настройки на аудио-системата - в такъв случай погледът на водача трайно се отклонява от пътното платно. При скорост от 150 км/ч за една секунда автомобилът изминава повече от 40 метра, ето защо немският автомобилен клуб ADAC съветва да избягвате обстойни странични занимания, когато шофирате. Ние пък ви съветваме да ги послушате.