Кросоувърът ще се появи в средата на 2016 с предно задвижване или с четири двигателни колела
Audi ще пусне на пазара новия Q5 в средата на 2016. Нашият ловец на прототипи успя да улови в обектива си второто поколение на крсооувъра. Първото поколение на Q5 е на пазара от 2008. След няколко ревизии и новият модел също пътува към нас.
Новият Audi Q5 губи 100 килограма
Първи преглед на дизайна на новия Audi Q5 може би направи още дизайнерската студия на Q6, E-Tron Quattro на изложението IAA, където с малко повече въображение човек би могъл да си представи току-що представения Audi Q7.
Технически едва ли би било проблем, защото, подобно на всички модели като новия Audi A4 и Q7, Q5 също се базира на доработена напречна модулна конструкция (MLB Evo). Разбира се, миксът от високоякостни стомани и алуминий няма да може да редуцира теглото с 325 кг, както при големия брат, но въпреки това новият Audi Q5 се радва на 100 кг по-малко. В зависимост от двигателя и задвижването, масата на първото поколение Q5 е в диапазона между 1995 и 1795кг .
По желание Matrix светлини в Q5
Когато в средата на 2016 Audi Q5 с предно задвижване или с четири двигателни колела слезе от поточната линия на мексиканския завод на VW в Сан Хосе Чиапа, компактният SUV ще бъде с гигантска триизмерна радиаторна решетка, оградена от тесни фарове. Непосредствено под фаровете, за които има опция с Matrix-LED светлини, наднича огромна престилка. По-нагоре се простира контурираният капак, който води погледа към задната част, калниците са масивни, две ясно очертани гънки си простират до задната част, където наклоненият покрив завършва с малък спойлер. За разлика от линията на покрива, линията на прозореца лесно се издига нагоре, за да придаде на новия Audi Q5 още по-голяма динамика.
Audi ще предстви Q5 също и като RS Q5
Като говорим за динамика: под капака за пръв път задвижващият агрегат е плъгин хибрид, който изпраща мощността към всички колела на E-Quattro. Тази техника вече е представена в студията Audi Allroad Shooting Brake на автомобилното изложение в Детройт през 2014, тя компилира мощния 292 к.с. 2.0 TFSI с два електрически мотора на предната или на задната ос. Електромоторът на предната ос предоставя 40 кВт мощност, а на задната 85 кВт. Двулитровият бензинов ще генерира в Audi Q5 252 к.с..
Иначе Audi е заложил на известните четири- и шестцилиндрови двигатели в кросоувъра и разбира се, по-късно ще стартира с един SQ5 TDI. Той със сигурност ще генерира доста повече от сегашните 313 к.с., възможно е дори да удари стрелката на 330 к.с . Друго нововъведение е може би успехът на RS Q3, който Audi ще мултиплицира в Q5.
Естествено интериорът на Audi Q5 се базира също на Q7 и на останалите модели на Audi. Операционната концепция е заимствана от новия А4, срещу допълнително заплащане може да бъде и Virtual Cockpit, познат от ТТ. Интегрирането със смартфон е подобно като при големия брат Q7, както и навигацията MMI плюс също е на борда.
Цените за новия Audi Q5 започват приблизително от около 31 000 евро.