Следващото поколение на седана има нужда от технологичен пробив
Концернът Jaguar Land Rover започна работа по проект с кодово наименование X590. Според добре запознати източници става дума за създаване на чисто нов електрически модел, който в крайна сметка ще замени флагманския седан Jaguar XJ. Шефът JLR Ралф Спет смята, че наследникът трябва да бъде традиционен триобемен автомобил, докато и главният дизайнер на Jaguar Иън Калъм настоява за голямо купе с четири врати. В резултат на това страните стугнаха до компромис: X590 в крайна сметка ще бъде с пет врати като. Или хечбек, или лифтбек.
Автомобилът ще използва изцяло нова архитектура, разработена под ръководството на бившия инженер на BMW Волфганг Цибарт и ще види бял свят до 2019 г. След седана ще последва електрически кросоувър.
Днес петото поколение XJ (на водещата снимката) по своята популярност значително изостава от Mercedes S-класа и BMW Серия 7, така че следващото поколение на седана има нужда от технологичен пробив. Дали с това ще се справят британците, ще разберем през 2018 г. по време на 50-годишнината на XJ.
Кросоувърът Jaguar F-Pace ще се появи със само електрическо задвижване. Предричат, че ще получи наименованието E-Pace, а дебютът му ще се състои през следващите две години. Но сега говорим за друг кросоувър, който няма да има почти нищо с F-Pace. Условно казано, Jaguar SUV ще се предлага със задно предаване или със задвижване на всички колела и с батерии с три различни мощности.
Сега силите на концерна са насочени към разработването на два електрически модела след замразяването на проекта C-X75, спирането на Jaguar XK и загубата на интерес към комбитата. Според неофициална информация голям принос в производството на новите модели на Jaguar ще направи австрийската Magna Steyr. Предварителните планове сочат, че годишно ще бъдат произвеждани 20 000-30 000 автомобила от X590 с пет врати и 30 000-50 000 единици от кросоувъра . Първоначално седанът XJ ще се продава паралелно с наследника си, но ще загуби мястото си, когато JLR счете за необходимо.