Малкият градски автомобил е забелязан на екстремни изпитания близо до Арктическия кръг
Много малко предположения могат да бъдат извлечени от изцяло камуфлажната каросерия , но шпионските снимки предполагат, че градският автомобил от следващо поколение ще заимства стила си от Yaris, като същевременно запази някои от познатите характеристики на Aygo.
Моделът от начално ниво ще бъде приведен в съответствие с неговия силно продаван супермини събрат с разширени арки на задните колела и голяма радиаторна решетка, но серийните изпълнения на Aygo, включително сгъваем покрив от плат, изправени клъстери на спирачните светлини и колела, избутани точно в ъглите на каросерията ще бъдат запазени.
Toyota вече потвърди, че достъпният градски автомобил ще се предлага в Европа, въпреки че все още не е казал дали ще запази името Aygo.
Новият модел ще намали разходите, като използва вариант на платформата GA-B на Yaris supermini само с двигатели с вътрешно горене, така че вероятно ще бъде на цена в съответствие с настоящия Aygo - от около 12 500 британски лири във Великобритания. Той също така ще даде приоритет на вътрешното пространство и полезността като част от фокуса си върху пазара на градска мобилност.
Изглежда обаче, че следващото поколение на Aygo ще има леко увеличение на височината на каране - и вероятно защитен комплект за каросерията - в опит да открадне продажбите от изключително популярния сегмент на компактните кросоувъри.
Предвид ограниченията на изработването на каросерията от сегмент А и фокуса му върху достъпността, новият градски автомобил на Toyota е малко вероятно да следва по-големия кросоувър Yaris Cross, като предлага задвижване на четирите колела като опция, въпреки вдъхновените от 4x4 дизайнерски реплики. Вероятно ще се предлага 1,0-литровият трицилиндров бензинов двигател на Yaris, както и избор между петстепенна ръчна скоростна кутия и CVT.
Шефът на Toyota Europe Йохан ван Зил потвърди през 2019 г., че се разработва нов Aygo в Белгия и ще бъде сглобяван в същия завод като настоящия автомобил в Чехия. Toyota е един от малкото производители, които се ангажират с градския автомобилен сегмент с двигатели с вътрешно горене, като конкурентите, включително Volkswagen и Ford, оттеглят своите предложения със същите габарити от продажба в светлината на все по-строгото законодателство за мисиите.
Например, механично идентичните събратя Citroën C1 и Peugeot 108 на Toyota Aygo няма да бъдат обновени в края на текущия си жизнен цикъл, но популярността на хибридните модели на Toyota - включително Prius, Corolla и RAV4 - означава, че е успешно постигане на целта на ЕС за емисиите и може да си позволи да въведе малък модел само с вътрешно горене.
Японската марка ще поеме пълен контрол над производствените мощности на C1, 108 и Aygo в Колин, Чехия.