Заводът на PSA в Рен-Ла Жане произведе последния френски седан с шевроните отпред
Официално: второто поколение на Citroen C5 току-що приключи кариерата си в страната на Айфеловата кула. Заводът на PSA в Рен-Ла Жане произведе последния френския седан с шевроните отпред.
Заедно със спирането на C5 в пенсия отива и хидропневматично окачване. Тази уникална технология за по-меко возене, наследена от първия Citroën DS, повече няма са бъде използвана в бъдещите модели на марката. Тя ще бъде заменена с ново хидравлично окачване , което е по-евтино за производство.
Пенсионирането на C5 идва девет години след старта му и за това време са реализирани 430 000 автомобила от този модел. Известно е, че Китай ще продължи да произвежда лимузината C5 на своя територия, но без хидропневматичното окачване. Последната обновена версия на седана бе представена по време на автомобилното изложение в Шанхай през април.
Във Франция бъдещето на моделната C5 е несигурно. Но по всичко личи, че Peugeot ще продължи да обновява своето 508, не е изключено бъдещият седан с лъва отпред да сподели своята платформа с модела с шевроните. Така че все още има някаква хипотетична надежда за трето поколение на C5.
Ivan Tanev
Едно нещо, заради което си струваше да караш Ситриен и него вече го няма.