В световен мащаб компанията наскоро преодоля бариерата от продадени 250 000 автомобила
Както вече е известно, третото тримесечие на 2017 г. донесе на Tesla рекордна загуба от 671 млн. долара, докато същия период миналата година завърши с печалба от 22 млн. долара. Това отбелязва авторитетното издание Automotive News. В това няма някаква голяма трагедия, тъй като приходите от автомобилния бизнес нараснаха с 10% до 2,36 млрд. долара. В същото време компанията спечели 1,4 млрд. долара. и инвестира в производство (през второто тримесечие, като инвестициите възлязоха на 1,16 млрд. долара). При това "в кеш" има 3,5 милиарда долара.
Но Tesla изпитва засилен натиск от страна на инвеститорите и клиентите, защото не може да организира производството на седана Model 3 в необходимото количество. Потенциалните купувачи, които си изтеглиха депозита, отново получиха писмо за извинение: монтажът на 5000 електрически автомобила на седмица ще бъде възможен едва през март 2018 г. Към началото на октомври бяха произведени само 260 електрически автомобила вместо обещаните 20 000 на месец.
Между другото, в световен мащаб Tesla наскоро преодоля бариерата от продадени 250 000 автомобила.
Model 3 се произвежда в завода в Фримонт, където наскоро бяха съкратени 700 служители (2% от общата работна сила) поради неефективност. Основният проблем и пречка обаче е Gigafactory в Невада, където роботите сглобяват бавно модулите на батерията, скоростта им е няколко пъти по-малка от предвидената. Оптимизирането на софтуера е насрочено за края на годината.
За да се ускори производството на Model 3, производството на другите два модела ще бъде намалено с 10%. Според Wall Street Journal Илън Мъск сключи сделка с китайските власти за откриване на завод в зоната за свободна търговия в Шанхай. Tesla не потърси зместен партньор, но задължително трябваше да избегне допълнителния данък от 25% върху внасяните от нея коли . Сега електрическите автомобили на Tesla в Китай струват около 50% по-скъпо, отколкото в Америка.
Междувременно срещу компанията на Мъск назрява нова заплаха. Републиканската партия на САЩ иска да премахне федералната субсидия (до 7500 долара) за купувачите на електрически автомобили, защото смятат, че тези хора са достатъчно богати и не се нуждаят от помощ, съобщава Reuters. Ако решението бъде взето, разбира се, ще пострада не само Tesla, чиито акции паднаха с 9% на общия отрицателен фон.
бат Гойко
Какви мащаби, какво чудо, 250000 автомобила! Само Нисан продава повече за година. Баси автогиганта!